Motivul bizar pentru care piloții avioanelor nu sunt lăsați să își lase barbă. De ce li se interzice, prin contractul de muncă
Tu ai văzut vreodată un pilot cu barbă? Aceștia sunt rar întâlniți, din cauza unei politici interesante. Dacă vrei o carieră ca pilot, trebuie să fii pregătit să folosești un aparat de ras după ce obții jobul, nu ai vrea să te urci la manșă fără să fii bărbierit. Iată care este motivul, de fapt!
Deși ar putea să prefere pur și simplu o față netedă, se pare că piloții evită să poarte o barbă deasă dintr-un motiv destul de îngrijorător. Surprinzător, pilotul și-ar putea pune viața în pericol dacă are prea mult păr facial, scrie LAD Bible.
Mulți utilizatori de pe rețelele sociale au fost uimiți când au aflat de această regulă ciudată pe care unele companii aeriene o aplică, după ce YouTuber-ul Zack D. Films a arătat într-o simulare ce ar putea merge prost când un pilot cu barbă conduce un avion.
„Când un pilot își pune masca de oxigen în timpul unei urgențe, aceasta trebuie să formeze o etanșare strânsă pe față. Acest lucru este esențial pentru a asigura cantitatea corectă de oxigen. Însă, dacă pilotul are barbă, părul facial ar împiedica etanșarea corectă a măștii, provocând scurgeri de oxigen și, eventual, consecințe neplăcute. De aceea, rareori vezi un pilot cu barbă.”, a mărturisit bărbatul.
Așadar, nu este vorba doar despre aspectul lor, ci despre siguranța pe care lipsa părului facial le-o oferă în cazul unei probleme în aer.
Conform firmei de aviație HRD Aero Systems, piloții, copiloții și echipajul din cabină folosesc măști de oxigen specializate, diferite de cele care cad pentru pasageri, deoarece au responsabilități și riscuri suplimentare.
Cei care pilotează avionul trebuie uneori să poarte măștile și în situații non-urgente, cum ar fi atunci când sunt singuri în cabină, pentru a economisi câteva secunde prețioase în cazul unei situații critice.
„Piloții trebuie să poarte masca în mod continuu atunci când cabina avionului are o presiune echivalentă cu cea de la 10.000 de picioare.
De asemenea, piloții pot folosi ocazional măștile de oxigen pentru a-și îmbunătăți vederea pe timp de noapte. Cantitatea de oxigen dintr-un avion presurizat este mai mică decât cea pe care o experimentăm la sol. La acele niveluri de oxigen, vederea nocturnă poate scădea. Piloții folosesc adesea masca de oxigen pentru a-și îmbunătăți vizibilitatea în timpul pregătirii pentru aterizare.
Măștile de oxigen pentru echipajul de zbor furnizează 100% oxigen în primele câteva secunde, elimină rapid simptomele de hipoxie și apoi pot fi setate pe un aport mai puțin concentrat.” , a declarat HRD Aero Systems
Nu este o regulă scrisă, dar trebuie respectată
Administrația Federală a Aviației (FAA) a explicat, de asemenea, că, deși nu există o regulă scrisă care să interzică explicit bărbile, multe companii aeriene nu permit piloților să le poarte din motive de siguranță.
„Nu avem nicio reglementare – precum o regulă privind bărbieritul complet – dar multe companii aeriene au politici care cer piloților să nu aibă barbă sau să aibă o barbă minimă pentru a asigura o etanșare corespunzătoare a măștilor de oxigen, în caz de necesitate.”, a declarat un purtător de cuvânt pentru Thrillist:
Totul provine dintr-un studiu intitulat „Influența bărbilor asupra eficienței măștilor de oxigen”, realizat de FAA în 1987, care a constatat că „eficiența măștilor de oxigen este redusă de prezența părului facial”.
După cum probabil știi, dacă alimentarea cu oxigen a pilotului este întreruptă în caz de urgență, ar putea avea consecințe fatale pentru toți cei de la bord.
Fiecare companie aeriană are însă politici diferite. De exemplu, Delta Air Lines nu permite piloților să-și lase barbă, dar le permite să poarte perciuni care să nu treacă de mijlocul urechii și mustăți îngrijite.
„Necesitatea unei măști de oxigen care să asigure o etanșare bună în caz de urgență este crucială.” ,a declarat un purtător de cuvânt al companiei pentru Thrillist.
„Nu permitem piloților cu păr facial să fie în serviciu activ. Este o măsură de siguranță. Siguranța este unul dintre cele mai mari și mai importante aspecte din industria noastră.”, a mai adăugat un reprezentant pentru publicație.
CITEȘTE ȘI: Panică pentru un avion Tarom pe Aeroportul din Oradea! Pasagerii au trecut prin clipe cumplite din cauza…