Conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) urmează să implementeze o serie de modificări importante pentru consumatori. Ce responsabilități vor avea operatorii economici, dar și ce modificări vor exista pe rafturile magazinelor alimentare, de fapt?
Reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) vin modificări importante în ceea ce privește adaosul comercial aplicat produselor de pe rafturile supermarketurilor. Dreptul de informare al consumatorilor este un drept fundamental al acestora și un factor important în dezvoltarea unei piețe transparente.
Te-ar putea interesa: Ce adresă de mail are Piedone de la ANPC. Aici îi poți scrie dacă ai găsit nereguli în magazine
Pe masa de dezbateri a fost discutat proiectul de act normativ ce asigură o mai bună informare a consumatorilor din România cu privire la drepturile pe care le au atunci când fac anumite cumpărături, informații menite să ajute consumatorii să facă alegeri raționale, în funcție de propriile criterii economice.
”Considerăm că prin proiectul de act normativ se asigură o mai bună informare a consumatorilor din România cu privire la drepturile pe care le au la momentul achiziţionării produselor, informaţii menite să ajute consumatorii să facă alegeri raţionale, în cunoştinţă de cauză.
Protejarea prin opoziţie cu profesionistul a consumatorului, este atributul legislaţiei privind protecţia consumatorilor, de a se erija în garantul protejării cetăţeniilor în calitatea lor de consumatori, apărării şi asigurării drepturilor şi intereselor legitime ale acestora împotriva unor practici incorecte”, au transmis, luni, reprezentanţii ANPC.
Prin urmare, pornind de la prețul de bază al produselor, clienții vor avea ocazia să afle adaosul comercial impus de fiecare producător. În acest fel, consumatorii vor afla de unde pornește de fapt prețul de bază și modalitatea de formare a prețului final al unui produs comercializat, notează News.ro.
”Mai precis, ceea ce lipseşte în prezent, este transparenţa modului în care sunt stabilite preţurile produselor de către operatorii economici pornind de la preţul de bază al producătorului. Pornind de la consecinţele pe care o astfel de lacuna legislativă le generează, se evidenţiază necesitatea adoptării unui mecanism eficient de informare a consumatorilor cu privire la modalitatea de formare a preţului final al unui produs comercializat”, a mai precizat sursa citată.
Te-ar putea interesa: Fier în bijuteriile din Iași și Suceava. Piedone de la ANPC a făcut descoperirea: ”Înșelați consumatorii”