Mircea N. Stoian, reacție după eșecul lui Mircea Radu la Antena 1: „A tulit-o precum gândăcelul de bucătărie de sub frigiderul TVR și a lăsat-o pe demult-expirata Marina Almășan”
Emisiunea lui Mircea Radu de la Antena 1, „Ie, Rmânie”, a fost scoasă de pe post după doar șapte ediții. Ultimul episod a fost difuzat pe 20 aprilie, fără a mai ajunge la marea finală, iar premiul de 20.000 de euro nu a mai fost acordat. Emisiunea lui a avut un debut slab în audiențe. A fost lansată inițial cu două ediții pe săptămână, joia și vinerea, la concurență cu „Românii au talent”, dar show-ul a pus Antena 1 pe locul trei, cifre sub media postului. Șefii de la Antenă au decis să renunțe complet la emisiune. Jurnalistul Mircea N. Stoian, care a lucrat și el la același post, a scris despre eșecul colegului său, pe blogul lui.
Mircea N. Stoian consideră că Mircea Radu face parte din „generația străveche de dinozauri-prezentatori de televiziune”. Jurnalistul crede că prezentatorul nu „simte” potențialul emisiunilor pentru care alege să lucreze. Amintim că Mircea Radu a renunțat la TVR, acolo unde făcea echipă cu Marina Almășan la emisiunea „Femei de 10, bărbați de 10”, în favoarea Antenei 1. Jurnalistul Mircea N. Stoian a notat faptul că prezentatorul „Ie, Românie” a plecat de la TVR pentru bani, dar că nu a avut intuiția necesară să-și dea seama că proiectul în care se implică nu va fi de durată. (Citește și Cum a reacționat Marina Almășan, după ce Mircea Radu a rămas fără emisiunea de la Antena 1)
„Faptul că Mircea Radu face parte din generația străveche de dinozauri-prezentarori de televiziune, nu e neapărat un lucru rău. Faptul că nu are minte de televiziune nici cât un student la științele comunicării e mai mult decât rău. Pe scurt. Acum câteva zile, Mircea Radu-bre a fost ușuit cu tot cu emisiunea ”Ie, Românie ” de pe postul Antena 1 pentru lipsă de audiență aducătoare de publicitate. Cu câteva luni înainte, Mircică-bre își pusese coada pe spinare și o tulise precum gândăcelul de bucătărie de sub frigider de la TVR, lăsând-o pe demult-expirata Marina Almășan să se bronzeze pe gingii la astrul solar cu emisiune cu tot.
E evident că motivele lui Mircică-bre au fost strict de ordin pecuniar, în acest moment TVR neavând forța financiară să plătească vedetele la nivelul Antenei 1. Țepa pe care a luat-o Mircea Radu, din lăcomie e de kinogramă și echivalentă cu plecarea lui Teo Trandafir din motive similare de la Pro Tv, pentru a da numai un singur exemplu. Faptul că la experiența lui de telviziune, Mircea Radu nu a avut intuiția de a-și da seama de potențialul scăzut al unui format urât, ca o pereche de pantofi, după ce au stat două luni în mâl, pe lacul Plumbuita, mă face să mă îndoiesc precum un colac de sârmă ghimpată de capacitatea lui de a discerne binele, de răul mediatic,” a scris Mircea N. Stoian pe blogul său.
Emisiunea lui Mircea Radu, audiență de opt ori mai mică decât „Românii au talent”
„În loc să stea pe bucile lui la TVR, unde doar dacă îți scurge scuipat din gură, de prost ce ești, te dă cineva afară și să iasă la pensie liniștit, Mircea Radu a preferat să danseze pe nisipurile mișcătoare de la Antena 1, unde și dacă ai tușit în fața cui nu trebuie ești pus pe liber în secunda doi. Sau cu alte cuvinte, greșeala nepedepsită pedepsește. „Ie, Românie” făcea, la un moment dat, de opt ori mai puțină audiență decât ”Românii au talent”. Mă întreb câtă minte de manager de televiziune să aibă șefa Antenei 1 și sefa Antena Group să nu „vadă” potențialul limitat al unei emisiuni anoste, plicticoase și făcută pe genunchi, care cu Mircea Radu prezentator, și Cosmin Seleși și Andreea Bălan în juriu, avea toate șansele să facă audiență cât Favorit Tv dimineața la ora 6.00?”, a adăugat Mircea N. Stoian.