Violeta Alexandru, ministrul Muncii, a anunțat că a semnat ordinul, iar de pe 15 august va fi permis un lucru! ”Drumul spre digitalizare este ireversibil la Ministerul Muncii”, a spus imediat Vioelta Alexandru.
Ordinul semnat permite ca, din 15 august, comunicarea cu toate instituţiile din subordinea ministerului să se facă online. Asta pentru că românii stau la cozi dacă pleacă în vacanţă, dacă îşi preschimbă documente expirate sau dacă vor o adeverinţă sau autorizaţie de la instituţiile statului, iar asta se vrea evitat.
Ultimele zile au oferit imagini cu pensionari care aşteptau în soare, cu riscul de a se infecta cu Covid 19, la casele de pensii. Violeta Alexandru vrea ca beneficiarii de servicii să facă un singur drum la instituţii, la final, pentru a ridica documentele necesare: „fără alte drumuri, fără stat la cozi, fără a sta aplecat ca să poţi să auzi ce spune angajatul din spatele zidului”, scrie rtv.net.
„Dacă am putut comunica electronic în pandemie (şi a fost şi uşor şi eficient) dacă, de exemplu, pentru reînnoire acte români din străinătate comunicarea lor cu reprezentanţii consulatelor, inclusiv pentru comunicarea de acte, se poate electronic, dacă, în România, facem plăţi (deci avem încredere să transferăm bani) prin sistem online, vă spun că se poate digitaliza şi administraţia publică. Dar la modul real, nu de faţadă. Eu încep la Ministerul Muncii. Va fi o schimbare majoră ceea ce solicit. Mă aştept să întâmpin obstacole, le voi gestiona.
NU RATA: ANUNȚUL FĂCUT DE MINISTRUL MUNCII DESPRE CREȘTEREA PENSIILOR CU 40 %: ”AFIRMAȚIA AR GENERA EMOȚIE!”
Cei care vor să meargă pe acest drum, înseamnă că înţeleg că toată lumea s-a schimbat şi că administraţia din România a rămas (mult) în urmă. Prefer să nu fiu simpatică unui sistem nereformat decât să nu le dau o şansă celor care văd că #sepoate să ne modernizăm. Spre binele tuturor. Fiecare angajat din sistemul public este şi un beneficiar al unui serviciu al Ministerului”, a scris Violeta Alexandru, pe Facebook, Violeta Alexandru.
„Acesta va fi principalul mijloc de comunicare până la momentul eliberării documentului solicitat. Cei care au nevoie de serviciile Ministerului Muncii vor face (până nu ajung aici, nu mă las!) un singur drum, la final – pentru ridicare documente solicitate după confruntarea documentelor trimise prin mijloace electronice cu originalul. Fără alte drumuri, fără stat la cozi, fără a sta aplecat ca să poţi să auzi ce spune angajatul din spatele zidului pe care, până de curând, îl vedeai printr-un mic geam. Pensionarul în picioare, funcţionarul comod pe scaun. La Bucureşti, am schimbat lucrurile radical din acest punct de vedere. Chiar o să fac o nouă verificare pe teren”, a mai dezvăluit ministrul Muncii.
Violeta Alexandru a mai precizat că se va comunica prin e-mail sau prin portalurile instituţiilor. „Instituţiile din subordinea MMPS au termen până la 15 august să implementeze acest mecanism de comunicare cu cetăţenii. Ordinul este semnat! Pentru cetăţenii care doresc să aplice pentru dreptul lor prin transmiterea documentelor la ghişeu, bineînţeles că vor putea face acest lucru în continuare. Mă interesează să oferim cât mai multe oportunităţi de comunicare cetăţenilor, fără a le restrânge pe cele existente”, a încheiat ministrul.