Ministrul Educației, concluzii după discuțiile cu elevii și părinții: ” S-a reiterat dorința de deschidere a semestrului II în 8 februarie, sub rezerva evoluției epidemiologice”
Sorin Câmpeanu a prezentat concluziile în urma discuțiilor avute cu reprezentanții din sector și cele trei sindicate din învățământ.
„A fost o consultare-maraton care se înscrie în demersul consultărilor deja inițiate sub egida proiectului România Educată, proiectul de țară care a beneficiat de cea mai largă consultare publică din România. Am avut consultări-maraton cu sindicatele din educație. Este vorba de FSLI, este vorba de Sindicatul Spiru Haret și de Alma Mater. Au fost urmate de consultări cu Consiliul Național al Elevilor, au fost urmate de consultări cu Asociația Federațiilor de Părinți, au fost urmate de consultări cu asociațiile studențești ANOSR, UNSR și USR.
Urmează pe parcursul zilei de mâine consultări cu Consiliul Național al Rectorilor. Pe parcursul acestor consultări au rezultat în ordine, după cum urmează cinci concluzii, pe care le-am agreat cu sindicatele – șase concluzii agreate cu elevii, șapte concluzii agreate cu părinții și opt concluzii agreate cu studenții. A fost un crescendo rezultat în urma discuțiilor”, a declarat Sorin Cîmpeanu.
VEZI ȘI: ” ÎNCEPÂND DE VINERI, JAPONIA INTRĂ PENTRU A DOUA OARĂ ÎN STARE DE URGENȚĂ „
Ce a spus Sorin Cîmpeanu despre începerea școlii din semestrul al II-lea
Ministrul Educației a declarat că s-a reiterat dorința de deschidere a semestrului II în data de 8 februarie, sub rezerva evoluției epidemiologice, înțelegându-se importanța protecției stării de sănătate a elevilor și profesorilor, a diminuării riscurilor, dar și a necesității organizării unor acțiuni remediale pentru a recupera cât mai mult din pierderile suferite de elevi pe parcursul crizei sanitare”.
Mai mult, Sorin Cîmpeanu spune „s-a subliniat încă o dată în mod special importanța acțiunilor remediale, mai ales cu privire la derularea examenelor naționale, dar nu numai pentru cei care susțin examene naționale anul acesta. De asemenea, s-a subliniat rolul profesorului pentru implementarea acestor acțiuni remediale. Am fost cu toții de acord că este de recuperat, iar recuperarea se face doar prin devotamentul și profesionalismul fiecărui cadru didactic”.
„Se susține elaborarea unei tematici care să fie conforme cu materia parcursă și asimilată de elevi în cadrul examenelor naționale. O tematică corelată cu ceea ce s-a predat și cu ceea ce s-a asimilat de către elevi”, a mai afirmat Sorin Cîmpreanu.
Printre altele, ministrul Educației a mai precizat că în cadrul consultărilor „s-a discutat importanța celor mai eficiente măsuri de profesionalizare a managementului unităților de învățământ și a tuturor structurilor din sistemul preuniversitar. Profesionalizarea managementului școlilor, un lucru deosebit de important. S-au avut în vedere mai multe variante care vor fi analizate. Rezultatul trebuie să fie unul singur – profesionalizarea managementului școlii și diminuarea la maximul posibil a influențelor de natură politică”.
CITEȘTE ȘI: ” CRITICI DURE LA ADRESA LUI ALEXANDRU CUMPĂNAȘU: „ASTA MĂ DERANJEAZĂ”