Metroul, cea mai „ieftina” sauna
Pericol. Potrivit medicilor, lipsa de oxigen din trenuri poate provoca accidente vasculare Claudia Voicu, Alexandra Nastase Bucurestenii care circula cu metroul la orele de varf au parte de o sedinta de sauna in toata regula. Peste 40 de trenuri, din categoria celor „moderne”, nu sunt prevazute cu geamuri, astfel ca aerul din vagoane devine practic irespirabil atunci cand este aglomeratie. Mai mult decat atat, desi exista sistem de ventilatie, conductorii de metrou fie nu il pun in functiune, fie acesta nu face fata cand trenurile sunt arhipline. In intervalul orar 16.00-18.00, cand oamenii se intorc de la serviciu, situatia devine critica. Efectiv, simti ca te sufoci, disconfort care se combina cu mirosurile de tot felul, de la mezelurile din sacosele gospodinelor pana la cel specific cersetorilor, care nu au mai facut un dus de luni de zile. Daca se intampla ca trenul sa se si opreasca in tunel, atunci atmosfera devine de-a dreptul inabusitoare. O data ajunsi la destinatie, calatorii rasufla usurati ca au scapat de calvarul din metroul bucurestean. Numai ca, daca unii suporta mai usor aerul inchis din vagoane, altii, spun medicii, pot avea probleme de sanatate. Potrivit doctorului Ovidiu Cristian Chiriac, peste jumatate dintre calatori risca sa fie serios afectati de caldura insuportabila din subteran. „Batranii si copiii cu varsta de pana la doi ani sunt expusi in mod deosebit, dar si cei care sufera de afectiuni respiratorii si cardiovasculare sunt in pericol. Din cauza temperaturii ridicate, a umiditatii si a lipsei oxigenului, acestia din urma pot suferi accidente vasculare si infarcturi de miocard”, ne-a declarat medicul Ovidiu Cristian Chiriac. Potrivit statisticilor, peste jumatate de milion de bucuresteni folosesc zilnic acest mijloc de transport. ?Este ceva sub orice critica. Bine ca au grija sa mareasca preturile, dar la calatori nu se gandesc. O bataie de joc”, ne-a spus, aproape lesinata, Maria S., care tocmai cobora, in statia Universitate, dintr-un metrou burdusit de oameni. Desi am incercat sa aflam si punctul de vedere al conducerii societatii, Gabriel Mocanu, noul director Metrorex, ne-a trimis la Ministerul Transporturilor, dar nici de aici nu am primit niciun raspuns la solicitarea noastra oficiala.