Peste 20 de sindicalişti din Federaţia Mecanicilor de Locomotivă pichetează, joi dimineaţă, Ministerul Transporturilor (MT), protestând astfel faţă de privatizarea CFR Marfă.
Sindicaliştii afişează bannere şi pancarte cu mesaje printre care „Opriţi privatizarea CFR Marfă” şi „Stopaţi distrugerea căii ferate, vrem subvenţii adevărate”.
Premierul Victor Ponta şi-a asumat public în Guvern, miercuri, responsabilitatea privatizării CFR Marfă şi i-a spus ministrului Transporturilor că nu are de ce să îl critice, deoarece inclusiv transformarea datoriilor în acţiuni era introdusă de la început în procedură, „altfel nu venea nimeni” la licitaţie. „Vreau să spun public că nu mă derobez de responsabilitate, am ştiut tot timpul procedura, iar termenele foarte scurte – poate că o companie americană e nemulţumită, dar nu le-am stabilit chiar noi, aşa, de capul nostru, acele termene, board-ul (FMI-n.r.) de pe 26 (iunie-n.r.) e pe 26, tot în America” , a spus Ponta.
Premierul i-a solicitat ministrului de resort ca, după evaluare, să se asigure că cel care a a vut oferta cea mai bună o va pune în practică ulterior şi l-a atenţionat că, dincolo de garanţiile financiare, există şi alte aspecte foarte importante, cum ar fi investiţiile viitoare în companie şi câte locuri de muncă vor mai rămâne.
După declaraţiile premierului, asocierea româno-austriacă Transferoviar Grup – Donau Finanz a anunţat că a decis să se retragă din procesul de privatizare a CFR Marfă şi îşi rezervă dreptul de a contesta procedura la instituţiile abilitate.
Compania a precizat că, având în vedere complexitatea procesului şi volumul semnificativ de informaţii care trebuiau analizate pentru realizarea în mod corespunzator a propriei evaluări a CFR Marfă, a depus la Ministerul Transporturilor mai multe cereri de amânare.
Şi OmniTRAX, ieşită din cursa pentru CFR Marfă, a contestat procesul de privatizare şi a cerut reluarea procedurii cu participarea companiei americane, precizând că are nevoie de mai mult timp pentru a efectua un audit profesionist al transportatorului feroviar de marfă.
GFR este singurul investitor rămas în cursă pentru privatizarea CFR Marfă, retragerea asocierii Transferoviar Grup – Donau Finanz şi companiei americane OmniTRAX.
Licitaţia pentru vânzarea a 51% din acţiunile companiei porneşte de la 180 milioane de euro. Termenul pentru depunerea ofertelor de cumpărare a expirat miercuri, la ora 12:00, câştigătorul urmând să fie desemnat joi.
Privatizarea CFR Marfă reprezintă o precondiţie solicitată de experţii Fondului Monetar Internaţional pentru ca ultima evaluare a acordului început în 2011 să intre în Consiliul Director al instituţiei internaţionale, scrie Mediafax.ro
(Sursa foto: Replicaonline.ro)
L.C