Mașinile clasice vor fi interzise! Ce trebuie să știe șoferii din UE

Publicat: 14/02/2024 | 23:29

Toți șoferii din Uniunea Europeană trebuie să știe asta! Mașinile clasice sunt pe cale să fie interzise. CEO-ul unei companii producătoare de baterii a anunțat că se va renunța la motoarele cu ardere internă în toată Europa. Astfel, un milion de europeni riscă să rămână fără locuri de muncă.

Lars Carlstrom, CEO al companiei producătoare de baterii Italvolt, a avertizat că hotărârea UE de a interzice producția de autoturisme care funcționează pe bază de motorină și benzină, reprezintă o amenințare economică pentru Europa.

Chiar dacă compania sa are un rol esențial în producția de baterii pentru mașinile electrice, Lars Carlstrom a tras un semnal de alarmă. CEO-ul susține că o astfel de măsură ar putea produce o „recesiune pentru restul vieții noastre”.

„În ceea ce privește data de interzicere a mașinilor cu motor cu combustie în Europa din 2035, sunt îngrijorat de industria auto europeană, nu cred că toată lumea va avea timp să se adapteze. Dacă pierdem milioane de locuri de muncă, vom avea o recesiune pentru tot restul vieții noastre. Cred că trebuie să avem o tranziție mai lină, poate din 2040 în 2045?”, a declarat Lars Carlstrom pentru Recharge.

În momentul în care i s-a adus la cunoștință că reprezintă un producător de baterii care, teoretic, ar avea de beneficiat, CEO-ul și-a apărat poziția declarând „Trebuie să fim realiști”.

Totodată, un factor major este construirea infrastructurii necesare pentru a sprijini adoptarea în masă a vehiculelor electrice. Lars Carlstrom a precizat că acest lucru nu se află încă în vigoare.

„Rețelele de electricitate nu sunt proiectate pentru ca toate mașinile să funcționeze cu electricitate, mai ales în SUA. Sunt necesare sisteme de stocare a energiei pentru a rezolva acest lucru. Nevoia de stocare a energiei nu va putea fi satisfăcută în următorii 10 ani, chiar dacă producția crește rapid. Sunt necesare stocuri mari, inclusiv la stațiile de încărcare.”, a mai precizat acesta, conform RMX.

Citește și: 2024 ADUCE NOI SCHIMBĂRI ÎN CODUL RUTIER. CE TREBUIE SĂ ȘTIE ȘOFERII DESPRE POLIȚELE RCA

Mașinile clasice ar putea dispărea. Ce spune Lars Carlstrom despre evoluția tehnologiei din industria auto

De asemenea, Carlstrom avertizează că, în prezent, bateriile mașinilor electrice nu sunt suficient de bune pentru a concura cu motoarele cu ardere internă. Acesta a subliniat faptul că tehnologia trebuie să continue să se dezvolte pentru a atinge această performanță. Oficialul a precizat că iarna este unul dintre cei mai mari dușmani ai bateriilor electrice. În acest anotimp, performanța autoturismelor „verzi” este redusă. Cu toate acesta, a declarat că a există posibilitatea de a crea o nouă tehnologie. Acesta ar veni sub formă unor baterii cu stare solidă, iar procesul ar putea avea loc abia peste 5 ani.

„Avem nevoie de încărcare mai rapidă și de autonomie mai mare iarna. Asta înseamnă că trebuie să avem o stare solidă, care va veni în cinci ani”, a declarat Carlstrom.

Mai mult, CEO-ul Italvolt a mai precizat că tranziția Chinei către electricitate este deja în plină desfășurare.

„China este deja acolo cu tranziția sa, aceasta este problema. Timpul lor de decizie este, de exemplu, mult mai scurt. Acolo, poți deschide o nouă mină într-un an și jumătate, pe când aici durează 20 de ani.”

Acesta a subliniat că sprijinul Chinei pentru industria sa auto, împreună cu protecționismul inechitabil, sunt provocări majore pentru Europa. De asemenea, producătorii auto din UE au transmis deja o mare parte din tehnologia și expertiza pe care o dețin către producătorii chinezi.

Citește și: UN LOC DE PARCARE ÎN BUZĂU A AJUNS SĂ COSTE 10.000 DE LEI. AUTORITĂȚILE ȘI-AU DAT SEAMA DE PENIBILUL SITUAȚIEI: „ESTE ÎNTR-ADEVĂR O PROBLEMĂ!”