Marturia cutremuratoare a unui roman scapat teafar de pe Costa Concordia, vasul de croaziera scufundat in Mediterana: „M-am rugat sa ies din infern”
Rares Calimac, in varsta de 32 de ani, a fost instructor de fitness pe vasul de croaziera Costa Concordia, scufundat in Mediterana. Mama lui, Daniela Calimac, aflata la Cluj-Napoca, a povestit reporterilor CANCAN ca a vorbit ieri cu fiul ei, care i-a povestit clipele traite in momentul in care vasul a inceput sa se scufunde. „Prima data m-a sunat sambata dimineata, pe la 07.00, si mi-a zis ca e bine, sa nu ne facem griji. Nu am apucat sa vorbim mai mult atunci, ca i se termina bateria. M-a sunat azi (duminica – n.r.) din nou si mi-a spus ca au fost dusi la Livorno si ca autoritatile italiene au grija de ei. Asteapta sa primeasca actele si biletele de avion pentru a se intoarce in tara. Despre momentul naufragiului mi-a povestit ca era in sala de fitness, deodata s-au stins becurile si au fost anuntati ca vasul a fost lovit. El si-a pastrat calmul si a ajutat la evacuarea oamenilor din sala de fitness”, ne-a povestit mama lui Rares. Tanarul a povestit apropiatilor ca „pentru cateva clipe, am fost convins ca voi ajunge hrana la pesti. Am crezut ca murim cu totii. Am incercat sa raman calm, m-am gandit la ai mei si m-am rugat sa ies teafar din acel infern. Am scapat din ghearele mortii, Dumnezeu m-a ajutat!”. Rares Calimac a plecat din Cluj vara trecuta, de pe postul de manager la un club de tenis frecventat de bogatasii din oras. „A fost decizia lui, a vrut mai mult. Acolo castiga ceva mai bine. Asta e viata”, a spus Daniela Calimac.Fiul acesteia a mai fost manager la o cafenea si un restaurant. El a absolvit in 2001 Facultatea de Fizica si Sport, apoi s-a specializat la Londra ca instructor de fitness. Initial, el trebuia sa lucreze pe vasul Costa Fortuna, insa a fost mutat pe Costa Concordia din cauza ca pe primul vas se dorea personal brazilian. „Costa Concordia”, „Titanicul” italienilor Costa Concordia este cel mai mare vas de croaziera produs in santierele navale italiene. Vasul apartine unei companii anglo-americane si a fost dat in folosinta in iunie 2006. Cu o lungime de peste 290 de metri si cu o capacitate de aproximativ 4.000 de persoane, vasul era dotat cu cele mai exotice facilitati: e 58 de camere cu balcon propriu, din care 12 cu acces direct la SPA e centru Fitness si SPA pe doua etaje cu sauna, bai turcesti, solar, thalassotherapie si solar e cinci restaurante si 13 baruri e patru piscine, din care doua cu acoperis retractabil e cazinou, discoteca si un teatru pe trei etaje e simulator de curse de motocicleta e loc de joaca pentru copii echipat cu console Playstation. Supravietuitorii naufragiului din Mediterana: „Am auzit un zgomot puternic, farfuriile au inceput sa cada de pe mese, nava s-a inclinat, iar luminile s-au stins”