Marele secret de la Lidl, Auchan, Kaufland și Mega Image. Clienții intră, dar nu știu că imaginea pe care o văd e atent gândită
Puțini clienți știu că, în spatele rafturilor perfect aranjate din marile supermarketuri, fiecare detaliu este gândit cu mare atenție de o echipă de specialiști. Nimic nu este pus pe raft la întâmplare, iar alimentele sunt organizate strategic în așa fel încât clienții să cumpere chiar și produse de care nu au nevoie. Care este, de fapt, marele secret de la Lidl, Auchan, Kaufland și Mega Image.
Nu sunt puțini cei care au intrat într-un supermarket fără listă de cumpărături, doar cu gândul de a cumpăra strictul necesar. Fie că este vorba despre o pâine, o apă sau orice altceva, reprezentanții marilor supermarketuri au o strategie bine gândită pentru clienții lor. Idea de bază este aceea de a vinde produsele de care clientul nu are nevoie.
Strategia din spatele marilor magazine: Lidl, Auchan, Kaufland și Mega Image
Astfel, echipa de marketing a marilor supermarketuri folosesc mici trucuri psihologice pentru a determina clienții să crească vânzările, indiferent de nevoile lor. Spre exemplu, secțiunea fructelor și a legumelor este amplasată, în majoritatea cazurilor, la intrare. La fel și în cazul produselor de sezon, fie că este vorba despre decorațiunile de Crăciun, Paște sau produse de vară (șezlonguri, umbrele, jucării).
Totodată, produsele de panificație sunt amplasate cât mai la ieșirea din magazin. De ce? Clienții sunt nevoiți să străbată întreg magazinul, astfel cresc șansele unor cumpărături impulsive – achiziționarea unor produse de care nu au nevoie cu adevărat.
Această strategie de marketing este susținută de un alt truc. Este vorba despre amplasarea produselor esențiale în locuri cât mai puțin vizibile. Astfel, clienții sunt nevoiți să caute și să treacă prin tot supermarketul, existând posibilitatea să fie atrași și de alte produse și să cheltuiască mai mulți bani. Modificarea locului produselor este o altă strategie prin care reprezentanții marilor supermarketuri o folosesc pentru a lăsa clienții ispitiți și de alte produse.
Totodată, dimensiunea căruciorului de cumpărături, dar și numărul foarte mic al celor de dimensiuni mici – este un alt truc psihologic folosit de marile lanțuri de magazine. Astfel, cu cât căruciorul este mai mare, cu atât există posibilitatea ca el să fie umplut cu mai multe produse – de cele mai multe ori cu produse de care nu este neapărat nevoie.
Citește și: DE CE NU ESTE BINE SĂ FACEȚI CUMPĂRĂTURI ÎN ZILELE DE LUNI? O CASIERIȚĂ A DEZVĂLUIT SECRETUL