O nouă înșelătorie circulă în rândul românilor! Mai multe persoane au primit mesaje de la escroci care pretind a fi din partea Poștei Române. Aceștia îndeamnă oamenii să intre pe un link dacă vor să își recupereze un pachet, iar acolo ei trebuie să își introducă datele personale. Specialiștii îi avertizează pe cei care primesc astfel de SMS-uri să le ignore și să nu dea click pe acel link.
Valentin Ștefan, directorul general al Poștei Române, a explicat motivul pentru care escrocii apelează la această metodă de fraudă. Cei care încearcă să înșele românii vor să facă bani foarte ușor, așa că este important să nu accesați link-urile și să nu oferiți detalii legate de adresă, e-mail sau număr de telefon.
„Sunt două explicații pentru situația aceasta. Pe de-o parte, Poșta Română este printre cele mai cunoscute branduri din țară și atunci este foarte ușor pentru cineva să apeleze la această siglă pentru a câștiga încrederea celui vizat. Pe de altă parte, este un mod foarte ușor pentru persoane rău intenționate de a face bani.”, a explicat Valentin Ștefan, directorul general al Poștei Române, la Pro TV.
O nouă escrocherie circulă în România, așa că este important de precizat ca oamenii să fie foarte atenți la link-urile pe care le accesează. Mai multe persoane au primit mesaje de la diferite numere de telefon care pretind a fi din parte Poștei Române.
În SMS-urile respective, escrocii le spun oamenilor că au primit un colet, însă lipsește numărul străzii din adresă. Astfel, ei sunt îndemnați să intre pe un link pentru a actualiza datele necesare. Este important ca românii să ignore aceste mesaje pentru că sunt o tentativă de fraudă și se pot trezi fără bani în cont.
Directorul general al Poștei Române a explicat că oamenii pot primi SMS-uri sau e-mailuri din partea lor, însă compania nu solicită niciodată date personale. Mesajele transmise sunt cu rol de informare. În acest mod, românii pot face diferența dacă este sau nu vorba despre o escrocherie.
„Sigur că da, compania folosește acest mod de a interacționa cu clienții, SMS-uri, e-mailuri, dar fără excepție au ca scop informarea. Informăm clienții că este livrat un colet sau că este o problemă cu un colet, dar niciodată nu solicităm date și, cu atât mai puțin, plăți prin link-uri.”, a spus Valentin Ștefan.
Citește și: ȚEPE ÎN NUMELE LUI SMILEY! „SE CER BANI, SAU ALTE LUCRURI NEBUNE”. ȘI ARTISTUL S-A PRINS, ÎN CELE DIN URMĂ