Românii au Talent continuă să domine audienţele şi în al zecelea sezon, iar publicul român a stat cu sufletul la gură până acum aşteptând să vadă noi concurenţi cu noi momente. Cu toate acestea, foarte mulţi se întreabă ce se va mai întâmpla cu galele live, având în vedere criza coronavirusului.
Emisiunile cu audiţiile din sezon 10 Românii au Talent se apropie încet-încet de final, iar apoi ar fi trebuit să avem galele live, anume semifinalele şi marea finală a acestui sezon. Criza coronavirusului pare, însă, că a dat peste cap toate planurile celor de la PRO TV.
De regulă, în studioul în care se filmau galele live erau prezente în jur de 100 de persoane, ceea ce acum ar contraveni legii. Odată cu intrarea în scenariul 3 de luptă contra pandemiei, Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă a decis că se restricţionează activităţile „culturale, ştiinţifice, artistice, religioase, sportive şi de divertisment, care presupun participarea a peste 50 de persoane, realizate în spaţii închise, inclusiv cele realizate în săli de tratament balnear, săli de fitness, saloane de SPA-uri, de cosmetica, săli de jocuri de noroc şi cazinouri”.
De asemenea, televiziunile au început să renunţe să mai filmeze cu public şi figuranţi tot de teama virusului. În aceste condiţii, o variantă luată în calcul de PRO TV ar fi ca galele live să se ţină în continuare, dar fără public. Practic, concurenţii ar veni şi ar performa doar în faţa camerelor de filmat şi a celor 4 juraţi, iar, ca şi până acum, telespectatorii ar alege favoritul prin vot online sau SMS.
Rămâne de văzut decizia oficială care va fi anunţată de PRO TV şi care va depinde foarte mult de măsurile pe care autorităţile le vor lua în zilele următoare şi care vor fi şi mai restrictive, mai ales că numărul cazurilor de români infectaţi cu coronavirus este în creştere.
Până atunci, ediţia de vineri, 20 martie, a adus cele mai bune cifre pentru acest sezon al show-ului de divertisment. La nivel naţional, peste 3,3 milioane de oameni s-au uitat la Românii au Talent, plasând Pro TV pe primul loc, la distanţă considerabilă de locul secund, ocupat de Kanal D (puţin peste 1 milion de telespectatori).
Emisiunea a stat bine şi pe publicul comercial, ţinând în faţa televizoarelor peste 688 de mii de români, aproape de cinci ori mai mult decât Kanal D şi Antena 1.