Magazine de lux in puscarii

De: Cancan
Publicat: 28/03/2008 | 00:00

PENITENCIAR. Firma care a castigat licitatia de inchiriere a spatiului comercial castiga bani frumosi de pe urma celor inchisi PRETURI. Puscariasii sunt suparati ca sunt nevoiti sa cumpere portocale sau banane stricate chiar si cu 6 lei kilogramul Abuz. Detinutii din Rahova se plang ca sunt obligati sa cumpere mancare la preturi mai mari ca afara Detinutii inchisi in Penitenciarul Rahova se plang de preturile practicate de magazinul deschis in incinta inchisorii. De la intrarea in vigoare prin care le-a fost interzis sa primeasca mancare gatita sau alte alimente de acasa, puscariasii sunt obligati sa isi cumpere produse de la magazinul particular din penitenciar, care de multe ori practica preturi chiar mai mari decat cele de afara. „Este normal sa vinzi niste portocale cu care parca s-a jucat fotbal la 6 lei kilogramul, pret care este mare chiar si pentru afara, unde nu le-ar accepta nimeni nici macar pe gratis? Sau banane negre cu 5,5 lei kilogramul? Ca sa nu mai vorbim de un kilogram de frigarui, care costa 37 de lei, unul de snitel, care ajunge la 33 de lei, si pizza de 18 lei. Suntem obligati sa le cumparam, pentru ca mancarea din puscarie nu este comestibila”, s-a plans unul dintre detinutii din Rahova, care a dorit sa-si pastreze anonimatul. Comparativ, un pretul mediu al unui kilogram de portocale in hipermarketurile din Bucuresti varianza intre 4 si 4,5 lei, pretul unui kilogram de banane este de aproximativ 4,5 lei, pe cand un kilogram de frigarui nu trece de 25 de lei.Un alt puscarias a marturisit ca, de multe ori, produsele scoase la vanzare nu au pretul afisat si acestea nu au mereu acelasi pret. „Doar tigarile au acelasi pret ca afara”, a precizat detinutul. Potrivit conducerii Penitenciarului Rahova, firma care a castigat, in septembrie 2006, licitatia de inchiriere a spatiului comercial din incinta puscariei este SC PNG 2000 SRL. Criteriul de adjudecare a licitatiei a fost cel mai mare pret acordat pe metrul patrat inchiriat, cu obligatia ca preturile practicate sa se incadreze in media celor de pe piata locala. (A.D.I.)