Premierul Ludovic Orban a avut o primă reacție după ce, timp de jumătate de oră, nimeni nu a răspuns la telefoanele DSP. Acesta a menționat că, de azi există resursa umană, lucru ce era folosit, până acum, ca o scuză.
Ludovic Orban a reacționat după ce nimeni nu a răspuns la telefoanele DSP, timp de 30 de minute, ca urmare a experimentului făcut de digi24.
Premierul României a vorbit despre faptul că această situație nu ar trebui să se mai repete și, începând de astăzi, există resursă umană în acest caz.
„Până acum, mai aveau scuza că nu există resursa umană, a fost o creștere a cazurilor care a suprasolicitat resursa umană din DSP-uri. Începând de astăzi, există resursa umană la DSP-uri, ea trebuie folosită în mod inteligent. Dacă e necesar, se poate schimba și tehnic, deja am vorbit pentru a face îmbunătățiri tehnice în privința telefoanelor la care sună cetățenii, astfel încât să fie preluate apelurile, să crească numărul de persoane care răspund la telefoane”, a declarat Ludovic Orban sâmbătă, după ce nimeni nu a răspuns la telefoanele DSP timp de 30 de minute.
De asemenea, Ludovic Orban i-a sfătuit pe români să sune la DSP doar dacă vor să ceară informații legate de COVID-19, iar pentru urgențe, la 112.
„Dacă sunt simptome destul de accentuate, e bine sune la 112, pentru că există (posibilitatea de – n.r.) transport cu ambulanța și tratament în spital. Dacă sunt simptome mai ușoare se poate suna la DSP-uri, DSP urmând să trimită echipe care să recolteze probele pentru analize”, a mai precizat premierul.
„În mod normal, trebuie să răspundă. Și dacă nu răspund, trebuie să explice de ce nu răspund”, a declarat Raed Arafat înainte de începerea experimentului digi24, despre operatorii DSP. Sursa citată mai menționează că, după 30 de minute de apelări, cineva a ridicat receptorul și a răspuns.