„Luam in calcul un parteneriat cu o echipa premium din Liga 1”
SUPERVIZOR. In calitate de director regional pe Europa de sud-est al Bwin, grecul Thomas Tzokas vine macar o data pe luna in Romania, pentru a vedea cum merge afacerea companiei austriece la noi PROIECT. Dupa Real Madrid si AC Milan, Bwin ar putea sa ajunga si pe tricoul de joc al unei echipe de top din Romania Criza financiara si scandalurile de coruptie din ultima vreme din fotbalul romanesc s-au rasfrant in mai multe domenii conexe. CANCAN a stat de vorba cu directorul pe zona sud-est europeana al casei de pariuri Bwin, grecul Thomas Tzokas, pentru a vedea ce influenta au avut aceste evenimente in afacerile companiei. Liviu Chirita Rep: Domnule Tzokas, piata romaneasca la nivelul pariurilor pare una destul de instabila. Cand v-ati decis sa intrati in Romania si de ce? T.T.: Pasul initial a avut loc acum trei ani si a fost o evolutie „naturala” a companiei de a fi prezenta in toate tarile din Europa de Est. Romania face parte din UE, iar cetatenii sunt receptivi la noi produse si servicii. – Cati jucatori aveti in Romania si care este cifra de afaceri anuala? – Compania noastra are 14 milioane de jucatori inregistrati in intreaga lume. Jucatorii din Romania sunt relativ noi, dar par a ne fi loiali. Am incercat pentru romani sa punem accentul pe pariurile live. – Bwin este sponsorul de tricou al celor mai titrate echipe din lume, AC Milan si Real Madrid. In Romania exista unele zvonuri cu privire la anumite tatonari ale companiei dumneavoastra in vederea realizarii unui contract asemanator cu o echipa din Liga I. Este adevarat? – In acest moment ne concentram pe contractele de sponsorizare internationale pe care deja le avem. Tot ce pot sa va spun este ca, in viitor, luam in calcul si oportunitatile de sponsorizare a unei echipe premium din Romania. – Totusi in fotbalul nostru se vorbeste foarte mult despre meciuri aranjate, coruptie in arbitraj si tot felul de astfel de probleme. Cum evitati asemenea situatii? – Suntem extrem de fermi impotriva acestor tipuri de practici, care nu au nicio legatura cu etica sportiva si care reprezinta un element negativ asupra increderii clientilor. Am introdus un software foarte sofisticat si, in permanenta, 24 de ore, sapte zile pe saptamana, avem un personal specializat care monitorizeaza piata si comportamentul pariorilor. Cum apare ceva suspect, imediat luam masuri. Facem aceste lucruri in primul rand pentru protectia pariorilor, precum si a noastra. – Ce va place sau nu va place in Romania? – Munca ma obliga sa calatoresc foarte mult, cel putin de doua ori pe saptamana. In Romania ma simt ca acasa. Oamenii sunt calzi si primitori si am descoperit multe similitudini cu cultura greceasca. Sunt fascinat de istoria Romaniei. – Care a fost cel mai mare bilet castigat vreodata de un jucator din Romania? – Noi nu ne concentram pe jucatorii profesionisti. Internetul este un produs de masa oferit oamenilor pentru a se destinde. Asta nu inseamna, insa, ca nu avem jucatori romani care au castigat si mii de euro. – In ce masura a afectat criza financiara lumea pariurilor? – Criza financiara a afectat toate sectoarele, din orice piata. A fost un soc pentru toti, in toate domeniile. La inceput ne vom confrunta cu efecte negative, de genul un moral scazut, lipsa lichiditatilor. Criza reprezinta un ciclu natural al economiei si este un fel de mecanism corector, ce va aduce lucrurile la adevarata lor valoare. In mai putin de un an, tari precum Romania vor avea un trend crescator al economiei si investitorii vor reveni. Referitor la industria pariurilor, compania noastra nu a suferit pierderi sau reduceri in activitatea de baza.