Problemele economice la nivel mondial dau semne ca vor reveni si "promit" vremuri grele, in continuare, pentru marea majoritate a romanilor, dar piata luxului nu pare sa fie afectata negativ. Mai mult, firmele straine din domeniu prezente pe piata de la noi prospera si li se prevede un viitor la fel de bun.
Louis Vuitton a fost unul dintre primele branduri straine de lux care au patruns pe piata noastra. Numeroase romance viseaza, iar unele au deja cate o geanta Louis Vuitton, fara a banui macar faptul ca aceste creatii care ajung sa coste chiar si peste 10.000 de euro sunt realizate, fie si partial, in Romania. Firma Louis Vuitton are doua fabrici in judetul Sibiu, una la Cisnadie si alta la Avrig, unde controleaza afaceri de zeci de milioane de euro. Potrivit businesstexin.ro, cele doua fabrici, detinute prin compania Somarest, au avut anul trecut o cifra de afaceri de 76 mil. lei (18,1 mil. euro), in crestere cu circa 30% fata de 2009. De asemenea, profitul companiei, care numara 684 de angajati, aproape s-a triplat si a ajuns la 4,8 mil. lei (1,14 mil. euro). Compania detine din 2008 un magazin de 130 de metri patrati in Bucuresti, la parterul hotelului Marriott si a obtinut in 2010 un profit de 3,3 mil. lei, dublu fata de anul anterior. Vanzari in crestere Compania Forza Rossa, unicul importator al Ferrari in Romania, si-a majorat an de an profitul, de la deschiderea firmei in Romania in anul 2008. Presedintele Forza Rossa este Ion Bazac, fost ministru al Sanatatii, si se poate lauda cu o firma in plina dezvoltare. Anul trecut, Forza Rossa a estimat o cifra de afaceri in crestere cu 23%, la peste 8 milioane de euro, fata de 2009, cand raportase 6,5 milioane de euro. De la infiintare si pana in prezent, compania romaneasca a vandut peste 70 de masini si are alte zeci de comenzi, in conditiile in care un Ferrari Fiorano ajunge sa coste, in functie de dotari, chiar si 300.000 de euro. Afaceri extinse Si magazinul multibrand Mengotti de pe Calea Victoriei din Bucuresti are afaceri profitabile. Deschis in 2008, a iesit pe piata cu o oferta de bunuri de lux ale unor firme celebre precum Gucci, Prada, Fendi, Valentino, Dolce&Gabbana, Emporio Armani etc. In primul an, firma a avut o cifra de afaceri de 2,2 milioane de euro si, cu toata criza, se mentine si ramane un reper pe piata produselor de lux. Mai mult, omul de afaceri Adriano Mengotti a precizat pe site-ul magazinului ca are in vedere deschiderea unuial doilea magazin, tot in zona centrala a Bucurestiului. „Romania este ca o tara africana!” Analistul Ilie Serbanescu sustine ca evolutia pietei luxului la noi este data de situatia actuala din tara. „Romania este ca o tara africana. Saracii saracesc tot mai mult, iar patura de mijloc, despre care se spunea ca va ajunge sa scoata tara din impas, a cam disparut. Pe de alta parte, bogatii se imbogatesc tot mai mult, unii la limita legii, si isi permit sa cumpere oricand bunuri de lux”, a precizat analistul. El este de parere ca piata luxului se va mentine profitabila si in viitor. „Piata aceasta va ramane constanta, asa cum constanta va ramane si bogatia, dar si saracia in Romania. Bogatii isi vor permite in continuare marfuri de lux”, ne-a mai spus Ilie Serbanescu.