Românii sunt în căutare de un loc de muncă stabil, care să le ofere un venit bun și șanse de avansare în domeniu. Sigur că, de multe ori nu-și pot găsi un job care să aibă toate aceste calități și să vină și la pachet fără prea mult stres. Din această cauză, mulți sunt cei care aleg să părăsească țara și să-și găsească de muncă peste hotare. Viața este diferită acolo, la fel și salariul. Spre exemplu, există un loc unde angajații sunt plătiți și cu aproximativ 3000 de euro, iar la noi în țară se plătește suma de 700 de euro, pentru același efort.
Un român are o afacere profitabilă în Italia, însă chiar și așa oamenii nu se îngrămădesc să muncească. Florin Lisaru are o companie de transport marfă și caută să angajeze șoferi. Nu oferă un salariu mic, ci o sumă imensă la care unii doar visează. Acesta a pus anunțuri de angajare și-n România, și-n Italia. S-a gândit să facă o faptă bună și să ajute un conațional de-al lui.
Acesta oferă un salariu cuprins între 2200-2800 de euro, pentru 3-4 ore pe zi, cât este necesar ca șoferul de la firma lui să-și desfășoare activitatea. Deși un astfel de loc de muncă este plătit în România cu 700 de euro, românul dă aproape 3000 de euro, pentru că ia în considerare salariile și traiul din Italia.
„Aș accepta și începători, dar să aibă dorința de a învăța, să fie serioși. Le dăm chiar și banii înainte. Dar sunt din ce în ce mai puțini cei cu care se poate lucra. Unii vin și-mi spun că vor să stea o lună, apoi să plece. E o nebunie totală, o criză care a început acum un an și devine din ce în ce mai presantă. Am căutat la început în Italia, apoi și în România”, a spus afaceristul, pentru roitalianul.com
Românul spune că le oferă toate condițiile de lucru angajaților săi. Aceștia nu au un program încărcat și nu sunt puși să conducă drumuri extenuante. „Camioanele mele se întorc toate seara la garaj. Avem baie, bucătărie, service. Munca nu e multă, câteodată este de condus trei sau patru ore pe zi. Noi nu îi punem pe șoferi la curse extenuante. Iar salariile sunt între 2200 și 2800 de euro, așa cum prevede contractul național. Dacă se întâmplă, rareori, să doarmă un șofer pe drum, are asigurată cazarea, 30 de euro pe noapte“, a continuat acesta.
Bărbatul consideră că este lung și anevoios drumul până când șoferii obțin permisul de conducere pentru această categorie. Se poate ajunge la un an de așteptare, carnet de conducere plus atestatul necesar.
„Înainte, în șase luni luai permisul. Acum timpul de așteptare e foarte lung, chiar și peste un an. Faci teoria, sală, oraș, apoi aștepți atestatul. Timp de așteptare inutil. Autoritățile ar trebui să înțeleagă faptul că e criză, să vină în întâmpinarea nevoilor firmelor. Bineînțeles, nu zic să le dea imediat permisul, dar să avem o durată rezonabilă. Criza e în toată Europa”, a conchis românul.