Localitatea din România unde nu există drumuri. Nici ambulanța nu ajunge acolo
Există un loc în România unde oamenii nu au drumuri asfaltate, iar mașinile de aprovizionare cu produse alimentare ajung cu greu. Lipsa infrastructurii împiedică și accesul la serviciile medicale, iar oamenii trăiesc în condiții inumane.
În anul 2022, încă mai există localități din România care trăiesc în condiții greu de descris. Lipsa infrastructurii, una dintre principalele probleme majore, afectează o mare din populația de la sate.
Este și cazul localnicilor din Hotoan, județul Satu Mare. Trăiesc în condiții inumane, fără drumuri și fără acces către civilizație.
Oamenii sunt rupți de realitate, încât nici nu știu cine sunt aleșii locali.
„N-am ajuns bătaia de joc. Nici nu vreau să ştiu cine e la municipiu cine e la prefectură. Mă interesează oamenii ăştia să aibă acces, să aibă drum. Copii să poată ajunge la civilizaţie. Bătrânii, apă n-am avut un an de zile doi ani de zile”, a declarat un localnic, pentru observator news.
Situația este extrem de dificilă pentru consătenii din Hotoan. Din lipsa infrastructurii, mașinile care vin să aprovizioneze magazinele alimentare ajung cu greu, iar de cele mai multe ori, rafturile sunt goale.
„Din cauza drumului impracticabil rămânem des fără marfă”, a declarat un alt localnic.
Ambulanțele ajung foarte greu în localitate
Cel mai dificil este că localnicii nu pot beneficia nici de serviciile medicale, asta pentru că ambulanțele ajung cu greu în zonă, mai ales că cei care circulă pe acele drumuri își distrug autovehiculele.
„De nenumărate ori avem pene de cauciuc, osii rupte, o grămadă de probleme din cauza drumului. Numai un cauciuc la un tractor e 4.000 de lei”, a spus un alt consătean.
Localnicii spun că dumul de şase kilometri, care face legătura între Căuaș și Hotoan a fost asfaltat pentru prima dată în 2007.
„Înainte de a fi fermele şi a veni cu tractare şi cu utilaje mari, drumul a ţinut. După ce au început să vină şi au început să construiască fermele astea două de porci aici, au venit cu utilaje mari şi cu maşini şi drumul a început să se distrugă”, a spus un alt localnic.
Autoritățile, însă, spun că nu au suficiente fonduri pentru a asigura repararea și asfaltarea drumurilor.
„La ultima rectificare am mai pus 2 milioane jumătate pentru a asigura, printre altele şi reparaţia acestui tronson. Încercăm să găsim soluţii şi alternative. Avem studiul de fezabilitate făcut pentru a moderniza întregul tronson, mai aşteptăm o posibilitate de finanţare. De multe ori am reparat drumuri în parteneriat cu primarii”, a declarat Csaba Pataki, președintele Consiliului Județean Satu Mare, pentru sursa citată.