Preţurile extrem de mari de pe litoralul românesc i-au determinat pe turişti să îşi petreacă vacanţa în staţiunile altor ţări. Potrivit unor statistici numărul oamenilor prezenţi la malul mării a scăzut faţă de anul trecut, de la 140.000 la 80.000. Din acest motiv, proprietarii de hoteluri şi terase şi-au scos la vânzare afacerile.
Se pare că anul acesta, staţiunea Mamaia are cel mai mult de suferit. Plajele s-au extins foarte mult, acum ajung până la 300 de metri, iar pentru că anul trecut operatorii nu au avut permisiunea de a oferi turiștilor facilități precum beach baruri, terase, șezlonguri sau umbrele, turiştii s-au reorientat spre alte locuri.
Deşi anul acesta autorităţile locale au dat undă verde pentru a fi amenajate diferite atracţii, se pare că a fost mult prea târziu.
„Ce să vă zic… Plaja goală, sezlonguri goale. Atenție la picioare că, de când au refăcut-o, sunt numai scoici pe aici! Un metru de nisip până lângă apă”, spune un turist dezamăgit.
Prețurile mari și serviciile de slabă calitate i-au făcut pe români să aleagă destinațiile din alte țări, iar pentru că restricţiile anti-Covid19 au fost ridicate, le este mai ușor să călătorească.
În staţiunile de la malul mării 88 de hoteluri şi pensiuni sunt de vânzare, iar preţurile pornesc de la sub 100.000 de euro şi ajung la câteva milioane de euro, conform platformei imobiliare.ro.
Printre afacerile vândute de pe litoralul Mării Negre, se află hotelul Bulevard de pe bulevardul Mamaia ori hotelul Palace din Portul Tomis.