Marii retaileri de pe piața alimentară se bat în oferte, înainte de sărbătorile de Paște. După ce Auchan a avut succes cu reducerile de 65%, acum Lidl își contracarează adversarul. Reprezentanții companiei germane au anunțat că vor să introducă și în România punga surpriză de 15 lei, prezentă deja în mai multe țări europene.
Pe 5 aprilie, în 16 orașe din întreaga țară, Auchan a organizat un eveniment de amploare. Mai exact, clienții din 26 de hipermarketuri au fost invitați să ia parte la o experiență de cumpărături unică prin proiectul „Descoperă Misterul din Cărucior”. Cei prezenți au putut să achiziționeze produse nealimentare la un discount incredibil de 65% față de prețul de raft. Totuși, ei nu știau ce se află în căruciorul ”misterios”. După acest succes al magazinului, Lidl vine și el cu propriul concept menit să atragă clienții.
Românii își doresc să aibă mesele pline de sărbători astfel că și vânzările marilor magazine alimentare cresc în această perioadă. Pentru a atrage clienții, retaileri precum Auchan, Kaufland sau Lidl vin cu oferte peste oferte.
În ceea ce privește supermarketul german, reprezentanții companiei au analizat varianta de a aduce în România punga cu produse-surpriză la 15 lei, după modelul sacoșei de 3 euro pe care o vinde în restul Europei.
Acest concept mai este numit „punga împotriva risipei alimentare” sau „de salvare” și este prezent în țări precum Germania, Italia sau Spania. Totuși, în urma unei analize amănunțite, Lidl are de gând să mai aștepte până la implementarea acestei pungi surpriză.
„Am analizat această variantă pentru implementarea în România. La momentul analizei, am decis să ne concentrăm eforturile pe îmbunătățirea unor procese de business în ceea ce privește categoria legume-fructe.
Mai exact, ne-am concentrat pe procesele din magazin ce susțin disponibilitatea unor produse proaspete și cu cea mai bună calitate la raft, în cantități adaptate la nevoile de cumpărare.
Reanalizăm constant astfel de inițiative ce au impact asupra prevenției risipei alimentare și implementăm acele măsuri care ne permit să optimizăm stocurile astfel încât să reducem risipa, dar să oferim prospețimea și disponibilitatea pentru care clienții noștri ne aleg.”, au declarat reprezentanții Lidl pentru Economica.
Punga surpriză este o soluție gândită de compania germană pentru impulsionarea vânzărilor în cazul produselor care sunt pe cale să se strice. Practic, în celelalte țări europene, supermarketul a pus la dispoziția clienților o pungă de 3 euro (15 lei) care conține 4-5 kilograme de diverse soiuri de legume și fructe. Christian Härtnagel, CEO al Lidl Germania, a explicat detaliat în ce constă această inițiativă.
„Prin conceptele Rette mich (Salvează-mă) și Rettertüte (punga de salvare), dorim să lucrăm împreună cu clienții noștri pentru a economisi alimente. În special în cazul fructelor și legumelor, pot apărea rapid pierderi, pe care noi le reducem prin oferirea de produse mai puțin perfecte la prețuri mult reduse.
Locul alimentelor este în farfurie și nu în coșul de gunoi. Fiecare bucată de mâncare care nu este aruncată la gunoi este un succes pentru noi, pentru mediu și pentru climă. Cu punga de salvare, creăm o altă piatră de temelie pentru strategia noastră de sustenabilitate”., a declarat Christian Härtnagel, CEO al Lidl Germania.
Citește și: MAGAZINUL ROMÂNESC MAI IEFTIN DECÂT LIDL SAU KAUFLAND. ROMÂNII SE ÎNGHESUIE SĂ PRINDĂ REDUCERILE URIAȘE