Retailerul german LIDL a introdus o nouă strategie în magazinele din toată țara. Măsura are scopul de a combate risipa alimentară, fenomen care a atins cote alarmante în ultimii ani, îngrijorând atât activiștii de mediu, cât și autoritățile care caută soluții eficiente pentru a nu se mai ajunge la risipă.
LIDL s-a alăturat companiilor care caută soluții eficiente pentru a combate risipa alimentară, care a devenit o problemă majoră în ultimii ani în Uniunea Europeană. Autoritățile și organizațiile de mediu au implementat diverse metode sustenabile pentru a utiliza și distribui eficient resursele alimentare, în așa fel încât să nu se ajungă la risipă.
Supermarketurile și companiile din industria alimentară joacă un rol crucial în asigurarea că toate produsele alimentare deținute sunt folosite într-un mod responsabil și pot ajunge la cât mai multe persoane.
CITEȘTE ȘI: Produsul care se vinde la LIDL România cu doar 1,99 lei! Oferta așteptată de români
Soluția propusă de LIDL este una accesibilă și atrăgătoare pentru un număr mare de consumatori. Mai exact, este vorba despre sacii anti-deșeuri sau pungile anti-risipă, disponibili la prețul de doar 3 euro. Reprezentanții companiei susțin că acești saci reprezintă instrumente eficiente în ceea ce privește evitarea aruncării fructelor și legumelor care nu se încadrează în standardele estetice impuse de industrie sau care rămân în depozite în urma sosirii noilor produse.
Modul de funcționare al sistemului creat de LIDL presupune separarea fructelor și legumelor cu aspect mai puțin plăcut comparativ cu celelalte produse aflate la rafturi. Astfel, fructele și legumele care, deși nu mai sunt proaspete, dar se află încă într-o stare realtiv bună, sunt colectate și plasate în aceste pungi anti-risipă. În acest sens, clienții sunt încurajați să achiziționeze un astfel de sac, contra sumei de 3 euro, echivalentul a 15 lei.
Prin această inițiativă, LIDL își propune să combată risipa alimentară și, în același timp, să ofere ajutor persoanelor vulnerabile, care altfel nu ar avea acces la alimente de calitate la prețuri accesibile.
Reprezentanții lanțului de magazine susțin că noul sistem a avut succes în alte țări, fiind primit cu entuziasm de către clienți.
„După succesul înregistrat în Insulele Canare sunt convinsă că și clienții noștri din restul țărilor vor saluta această inițiativă într-un mod foarte pozitiv”, a declarat Michaela Reischl, director Responsabilitate socială și corporativă –Lidl, notează România TV.