Sistemul de comercializare a autovehiculelor în România se va schimba radical. Camera Deputaților a adoptat un proiect legislativ care schimbă total regulile existente. De acum înainte, Registrul Auto Roman va gestiona istoricul unui autovehicul. Citiți în continuare ce document trebuie să obțină toți cei care vor să vândă o mașină.
Marți, 25 aprilie, Camera Deputaților a adoptat un proiect legislativ prin care schimbă total regimul de comercializare a autovehiculelor în România. Mai exact, Registrul Auto Roman va gestiona de acum istoricul unui vehicul. Documentul fără de care nu se vor mai putea vinde mașinile se numește RAR Autopass.
(CITEȘTE ȘI: TOP 3 maşini cu motoare diesel, pe care le poţi cumpăra în 2023. Care sunt cele mai bune mărci)
Doar Registrul Auto Român va gestiona de acum registrul electronic al vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România. În acest fel se va interzice prin lege modificarea kilometrajului. În plus, devine obligatorie înregistrarea oricăror lucrări efectuate în service la sistemul de frânare, de direcție și la structura de rezistență a mașinii. Mai exact, toate service-urile autorizate vor nota în acest document lucrările care se fac la mașini. Informațiile vor ajunge în timp real la RAR, prin intermediul unei aplicații.
Astfel, de acum înainte va fi considerată infracțiune modificarea kilometrajului și va fi pedepsită cu închisoare de până la un an. Totodată, punerea în vânzare a unui vehicul cu kilometrajul modificat sau a unei mașini cu odometrul defect va avea parte de aceeași sancțiune.
În concluzie, toți cei care doresc să vândă o mașină, înregistrată sau înmatriculată în România, vor fi obligați să pună la dispoziția cumpărătorilor documentul RAR-Autopass.
„Operatorii economici autorizaţi sunt obligaţi:
a) să transmită către RAR, cu ocazia fiecărei prestaţii efectuate, informaţii referitoare la numărul de identificare al autovehiculului şi valoarea citită a indicaţiei odometrului autovehiculului supus prestaţiei în cauză.
b) să transmită către RAR informaţii legate de repararea şi/sau înlocuirea odometrului din dotarea autovehiculelor, inclusiv valoarea indicaţiei acestuia înainte de intervenţie cât şi după intervenţia efectuată;
c) să transmită informaţii către RAR referitoare la numărul de identificare al vehiculului, precum şi la principalele operaţii de reparaţii pentru toate vehiculele rutiere la care au fost efectuate reparaţii în urma unor evenimente care au produs avarii grave la sistemul de direcţie, sistemul de frânare, structura de rezistenţă a caroseriei ori a şasiului sau la alte sisteme de siguranţă activă ori pasivă stabilite prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii.
RAR eliberează contra cost, la cerere, deţinătorilor de autovehicule destinate transportului de persoane care au, în afara locului conducătorului, cel mult 8 locuri pe scaune – autoturisme, un certificat denumit „RAR Auto-Pass” care conţine informaţiile existente în registru cu privire la istoricul citirii odometrului, implicarea vehiculului rutier într-un eveniment care a produs avarii grave la sistemul de direcţie, sistemul de frânare, structura de rezistenţă a caroseriei ori a şasiului sau la alte sisteme de siguranţă activă ori pasivă, precum şi la neprezentarea vehiculului rutier în cadrul unei campanii de rechemare prevăzute la art. 6 a vehiculelor rutiere care au fost înmatriculate, înregistrate sau introduse pe piaţă în România.”