Karl Lagerfeld purta mereu ochelari negri! Ce culoare aveau ochii designerului care a murit marți, la 85 de ani
Legendarul Karl Lagerfeld, unul dintre cele mai admirate, talentate și prolifice figuri ale modei, s-a stins din viață marți, la vârsta de 85 de ani. Creatorul casei Chanel fusese internat de urgenţă luni seară, la un spital din Paris. Acesta purta în permanență ochelari negri, așa că mulți s-au întrebat ce colare au ochii lui.
În urma celebrului creator de modă rămân colecțiile iubite de toate femeile, controversele care l-au adus pe prima pagină a ziarelor, o pisică birmaneză milionară și o întrebare: ce culoare aveau ochii lui?
Karl Lagerfeld a dezvăluit, într-un interviu acordat directorului revistei de fotojurnalism Polka, de ce nu-i putem vedea niciodată privirea.
”Pentru că îmi place mai mult să privesc decât să fiu privit”, „Ca orice miop, am privirea unui câine de pripas, care cerşeşte să fie adoptat”. La întrebarea despre culoarea ochilor, acesta a răspuns: ”Sunt căprui, la fel ca ai dumneavoastră”.
Cine a fost Karl Lagerfeld
La 14 ani, se află într-un oraș nou, încercând să-și croiască un viitor. Din când în când, mai primea vizite din partea tatălui, care avea un birou la Paris. A locuit într-un hotel o bună bucată de vreme, apoi alături de o prietenă de familie. Primul lucru pe care și l-a cumpărat a fost o pereche de ochelari. Mamă să îi interzisese să poarte așa ceva, când a mărturisit că nu vede bine la tablă, și i-a pus în vedere că „toti copiii cu ochelari sunt urâți și fiul ei nu va purta niciodată așa ceva, obligându-l să stea în prima banca… Purta gulere înalte, așa cum se obișnuise din copilărie, după modelul tatălui sau, a cărui ținută i s-a părut mereu extrem de chic „fata de ceilalți părinți tineri nestilati ai altor copii. Voia să se facă ilustrator, caricaturist sau să se apuce de animație. Știa germană, engleză, franceză și italiană, pentru că a avut ocazia să studieze în particular înainte de a merge la școală, plus că a avut parte de o familie poliglota.
La 17 ani, exasperat de reclamele care împânzeau Parisul, promovând un concurs sponsorizat de Internațional Wool Secretariat, a trimis câteva schițe. A fost anunțat că a câștigat marele premiu pentru designul unei haine, surclasând aproape 200.000 de candidați din toată lumea. În același timp, Yves Saint Laurent primea premiul pentru cea mai bună rochie. A renunțat la „t-ul din coadă numelui și a acceptat imediat un post la Pierre Balmain. Peste trei ani, se mută la Jean Patou, unde spune că s-a plictisit vreme de doi ani, și a tot încercat să se întoarcă la școală, însă, în cele din urmă, a devenit designer șef. Despre acea perioadă petrecută în mare parte la shootinguri pe plajă, spune că a fost plină de lecții de viață. Sprijinit de familie, a reușit să-și deschidă un magazinas în Paris. Deseori, a urmat sfaturile lui madame Zereakian, prezicătoarea turcoaică a lui Christian Dior. Această-i repetă mereu că va avea mare succes în modă și parfumerie, dar are de ales între viață de familie și carieră, pentru că, sub nici o formă nu se va putea bucură de amândouă. Plictisit de modă din Paris și de bluzele croșetate și colorate ce i-au populat o vreme rafturile, a plecat la studii în Italia. A lucrat pentru Fendi, iar la începutul anilor 70, a trecut la Chloé. Colecția Deco din 1972 i-a adus faimă internațională.
A lansat Parfums Lagerfeld, anul 1975
În 1975, a lansat Parfums Lagerfeld, care, în scurt timp, s-a dovedit o investiție de succes. Compania The Karl Lagerfeld S.A. a fost cumpărată în 1982 cu sumă de 26 de milioane de dolari de un grup britanic ce aparține companiei Richemont Holding din Elveția, condusă de Lord Douro. În 1997, drepturile pentru brandul Lagerfeld i-au fost revândute regelui modei.
După o întâlnire cu Alan Wertheimer și fratele sau Giano, care patronau casă Chanel, Lagerfeld a avut aproape un an de gândire privind o eventuală colaborare. În cele din urmă, a acceptat. A venit la Chanel în 1983, unde, după cum spun unii critici, a reușit să „chanel-izeze spiritul vestitei Coco. A fost respectat pentru că a revitalizat o casă muribundă, o instituție a modei, dând tonul altor afaceri asemănătoare. Nici un altul n-a reușit să exploateze atât de bine moștenirea unei case de modă așa cum a făcut-o Lagerfeld, grație căruia familia Wertheimer are venituri anuale de peste 4 miliarde de dolar