Kanal D „a călcat pe bec”. Postul de televiziune a fost taxat dur de CNA după ce a încălcat regulile de publicitate. Amenda este una record! Câte ore de publicitate a avut în plus peste intervalul alocat?
Postul de televiziune Kanal D a primit o amendă-record din partea CNA. Potrivit informațiilor furnizate de paginademedia.ro, în 29 de zile din luna noiembrie 2023, Kanal D a depășit zilnic timpul alocat publicității. Mai exact, aceștia au difuzat în prime-time, intervalul 18.00 – 00.00, mai multe reclame decât cele 72 de minute alocate intervalului.
Conform monitorizării CNA, Kanal D a difuzat în plus un total de 6 ore şi 23 de minute de reclame.
Monica Gubernat, preşedinta CNA a propus amenda maximă de 200.000 de lei, echivalentul a 40.000 de euro pentru depășirea limitei legale de reclame.
„Poate că ar trebui să schimbăm regulile pentru aceste încălcări în lege”, a declarat Monica Gubernat, preşedintele CNA.
Citește și: TURCII DE LA KANAL D AU LUAT O DECIZIE NEAȘTEPTATĂ. UNDE VOR SĂ-ȘI DESCHIDĂ UN POST DE RADIO
Kanal D s-a apărat precizând că s-a ajuns la această situaţie după ce în prima parte a anului 2023 nu au avut suficiente venituri din publicitate.
„Această depăşire a fost cauzată de acumularea unui dezechilibru în ceea ce priveşte constanţa comenzilor de publicitate pe parcursul anului 2023.
În prima parte a anului, comenzile de publicitate au fost sub nivelul estimat, iar spaţiul publicitar nu a putut fi utilizat la nivelul preconizat.
Pe cale de consecinţă, această situaţie a creat o discrepanţă între veniturile bugetate şi cele efectiv realizate. Spre finalul anului, a devenit posibilă o echilibrare a comenzilor de publicitate cu deficitul înregistrat în prima parte anului şi acesta este motivul pentru care a avut loc depăşirea duratei publicităţii.
Practic, a fost compensat timpul de publicitate nefolosit în prima parte a anului. Decizia de a avea aceste depăşiri a fost una dificilă, iar felul în care postul Kanal D a respectat această prevedere în ultimii ani este cea mai bună dovadă în acest sens. Ultima sancţiune pentru depăşiri ale duratei publicităţii fiind de acum şase ani, din 2018.
Depăşirile nu au fost de natură a deranja, neexistând sesizări în acest sens. Vă rog să aveţi în vedere că postul Kanal D a respectat cu stricteţe durata legală a publicităţii în ultimii şase ani.
Iar situaţia depăşirilor din acest raport a fost generată de o conjunctură comercială nefavorabilă cu caracter temporar”, a declarat Cătălin Băleanu, reprezentantul postului de televiziune în ședința CNA.
Postul de televiziune turcesc nu este la prima abatere de acest fel. Kanal D a mai încălcat legea publicității, tot la final de an, și în anii 2015, 2016, 2017 și 2018. În anul 2018, postul de televiziune a fost sancționat de CNA de două ori cu câte 200.000 de lei.
Art. 35 – (1) Proporţia de spoturi publicitare televizate şi de spoturi de teleshopping cuprinsă în intervalul orar 6.00 – 18.00 nu poate depăşi 20% din intervalul respectiv. Proporţia de spoturi publicitare televizate şi de spoturi de teleshopping cuprinsă în intervalul orar 18.00 – 24.00 nu poate depăşi 20% din intervalul respectiv.