Îți cer grămezi de bani pentru telefoanele lor, dar nu ți-ar spune adevărul! Cele mai mari minciuni despre smartphone-uri!
Orice producător de telefoane alocă o bună parte din bani marketingului. Acele cuvinte frumoase mută stocuri. Din când în când e însă cazul unor realități. Acestea sunt câteva dintre ele așa cum sunt telefoanele în 2018.
În urmă cu aproape trei ani scriam un articol despre adevăruri despre telefoane. Lucrurile s-au mai schimbat și nu prea. De aceea revin asupra subiectului și-l actualizez cu o listă nouă. Ador marketingul, atunci când nu trebuie să iau o decizie de cumpărare. Dacă și tu ești la fel, aceste demitizări te vor ajuta.
Branduri ca Leica, Zeiss sau Dolby înseamnă puțin spre deloc pe telefoane
În urmă cu cinci ani era o cursă nebună pentru megapixeli în camerele foto. Să ai cameră de 20 MP nu era deloc o surpriză. A culminat totul cu Nokie 808 PureView cu 40 MP. Apoi, a venit HTC One (poate cel mai interesant telefon HTC din ultimii cinci ani) și a dat lucrurile peste cap. De la megapixeli a pus accentul pe mărimea lor.
Taiwanezii nu s-au ținut însă de treabă și, iată-ne, în 2018 când Huawei se laudă cu o cameră de 40 MP ca și cum n-ar mai fi fost în istorie Lumia 1020 sau 808 PureView. Oricum, nu contează megapixelii aceia, ci mai mult brandingul.
Pe valul nostalgiei, HMD Global a readus pe telefoanele Nokia marca Zeiss. Huawei trage tare cu Leica. Când vine vorba de sunet, Dolby e cea mai întâlnită marcă. Huawei susține că lucrează împreună cu Leica în anumite aspecte, cum ar fi aplicația (care, ce-i drept, seamănă cu ce ai găsi pe-o cameră Leica).
Dincolo de toate acestea, aceste branduri sunt doar licențe. Ba chiar Huawei a fost în centrul unei dezbateri: înseamnă Leica ceva sau nu?
Leica e un producător respectabil pe zona foto, dar a venit târziu în zona digitală și se descurcă excepțional nu datorită senzorilor, ci obiectivelor.
Pe telefoane, lucrurile stau radical diferit: contează software-ul, nu atât de mult hardware-ul (fără a exclude vreuna dintre cele două variabile). De exemplu, Google Pixel 2 a fost lăudat și încă e apreciat, iar acolo tot ce-a contat a fost calitatea software a Google. Așa că, ține cont, branding cu Zeiss, Dolby, Leica, Harman Kardon sau mai știu eu ce apare nu înseamnă mare lucru.