Orice producător de telefoane alocă o bună parte din bani marketingului. Acele cuvinte frumoase mută stocuri. Din când în când e însă cazul unor realități. Acestea sunt câteva dintre ele așa cum sunt telefoanele în 2018.
În urmă cu aproape trei ani scriam un articol despre adevăruri despre telefoane. Lucrurile s-au mai schimbat și nu prea. De aceea revin asupra subiectului și-l actualizez cu o listă nouă. Ador marketingul, atunci când nu trebuie să iau o decizie de cumpărare. Dacă și tu ești la fel, aceste demitizări te vor ajuta.
În urmă cu cinci ani era o cursă nebună pentru megapixeli în camerele foto. Să ai cameră de 20 MP nu era deloc o surpriză. A culminat totul cu Nokie 808 PureView cu 40 MP. Apoi, a venit HTC One (poate cel mai interesant telefon HTC din ultimii cinci ani) și a dat lucrurile peste cap. De la megapixeli a pus accentul pe mărimea lor.
Taiwanezii nu s-au ținut însă de treabă și, iată-ne, în 2018 când Huawei se laudă cu o cameră de 40 MP ca și cum n-ar mai fi fost în istorie Lumia 1020 sau 808 PureView. Oricum, nu contează megapixelii aceia, ci mai mult brandingul.
Pe valul nostalgiei, HMD Global a readus pe telefoanele Nokia marca Zeiss. Huawei trage tare cu Leica. Când vine vorba de sunet, Dolby e cea mai întâlnită marcă. Huawei susține că lucrează împreună cu Leica în anumite aspecte, cum ar fi aplicația (care, ce-i drept, seamănă cu ce ai găsi pe-o cameră Leica).
Dincolo de toate acestea, aceste branduri sunt doar licențe. Ba chiar Huawei a fost în centrul unei dezbateri: înseamnă Leica ceva sau nu?
Leica e un producător respectabil pe zona foto, dar a venit târziu în zona digitală și se descurcă excepțional nu datorită senzorilor, ci obiectivelor.
Pe telefoane, lucrurile stau radical diferit: contează software-ul, nu atât de mult hardware-ul (fără a exclude vreuna dintre cele două variabile). De exemplu, Google Pixel 2 a fost lăudat și încă e apreciat, iar acolo tot ce-a contat a fost calitatea software a Google. Așa că, ține cont, branding cu Zeiss, Dolby, Leica, Harman Kardon sau mai știu eu ce apare nu înseamnă mare lucru.