O nouă escrocherie circulă în mediul online! Turiștii sunt vizați de data aceasta și trebuie să fie înștiințați despre creșterea incidentelor de escrocherie. În timpul sezonului de călătorii, o nouă schemă de escrocherie a fost descoperită, în care hackerii vizează persoanele care întâmpină probleme cu biletele de avion și încearcă să contacteze companiile aeriene.
Escrocii au descoperit noi metode ingenioase pentru a păcăli oamenii. Vizate sunt persoanele care întâmpină dificultăți cu biletele de avion și încearcă să stabilească contact cu companiile aeriene. În loc să interacționeze cu personalul real al companiilor, oamenii se trezesc vorbind cu roboți, iar în cele din urmă devin victime ale furtului de date personale.
În timpul sezonului de călătorii, s-a descoperit o nouă escrocherie, în care hackerii vizează persoanele cu probleme legate de biletele de avion și încearcă să stabilească contact cu companiile aeriene în numele lor. În loc să fie ajutați de personalul real al companiilor, oamenii se găsesc vorbind cu roboți automatizați și, în cele din urmă, devin victime ale furtului de date personale sensibile.
În mediul online, escrocii profită de problemele întâmpinate de călători cu rezervările de bilete de avion, folosind conturi false pe rețele de socializare pentru a solicita date personale sau chiar bani sub pretextul remedierii situației. Această tactică se întâlnește frecvent și afectează toate marile companii aeriene, care se confruntă cu dificultăți semnificative în combaterea acestui fenomen. Clienții sunt sfătuiți să fie extrem de precauți și să nu ofere informații personale sau financiare direct pe conturi de internet care ar putea fi false. În schimb, ei ar trebui să contacteze companiile aeriene în mod direct folosind canalele oficiale pentru a verifica orice solicitare sau problemă legată de rezervările lor de zbor.
„Îi sfătuim pe clienți să urmărească și să se implice doar pe singurul nostru canal oficial @easyJet, care este identificabil prin insigna de verificare aurie pentru companiile oficiale, pentru cele mai recente actualizări sau pentru a solicita asistență și să fie vigilenți și să nu se implice sau să facă clic pe orice link de pe alte conturi.”, a transmis n purtător de cuvânt al companiei aeriene easyJet.
Aceste escrocherii online reprezintă o amenințare serioasă pentru industria aeriană, generând confuzie și neîncredere în rândul clienților. Marile companii sunt mobilizate pentru a informa publicul și pentru a educa consumatorii despre modurile corecte de a gestiona problemele legate de călătorii.
În plus, se fac eforturi continue pentru a îmbunătăți securitatea și pentru a detecta și bloca conturile frauduloase cât mai rapid posibil. Totuși, responsabilitatea principală rămâne la utilizatorii finali, care trebuie să fie vigilenți și să folosească doar canalele oficiale și verificate pentru comunicarea cu companiile aeriene în orice situație delicată sau neașteptată.
„Continuăm să raportăm conturi false de social media și dorim să le reamintim clienților să nu-și dea niciodată datele personale pe aceste canale. Pasagerii ar trebui să contacteze serviciul clienți prin intermediul centrelor noastre de reclamații sau al centrelor de apeluri.”, a declarat un purtător de cuvânt al Wizz Air.