Singurul restaurator de sculpturi si mobila de lux este in pericol sa-si piarda casa din cauza datoriilor. De la o pozitie privilegiata de pe vremea comunistilor, fiind al doilea bucurestean care conducea o masina occidentala, Ioan Chiran a ajuns acum in pragul disperarii.
In decursul a mai bine de 40 de ani de cariera, Ioan Chiran a refacut numeroase piese de mobilier si sculpturi, a onorat comenzi importante, a restaurat in anul 1977 catapeteasma catedralei Sf. Ioan Botezatorul din Montreal si muzeul Palatului Patriarhal din Capitala. In strainatate, a mai restaurat opere de arta la Stuttgart, Roma, Milano, Paris si Nantes. In tara, a ramas ultimul care stapaneste mestesugul readucerii la viata al obiectelor din lemn cu valoare istorica. Arta lui se va pierde insa pentru ca a ajuns la faliment si in curand ar putea fi evacuat din locuinta. Patroana unei firme a cerut magistratilor Judecatoriei Sectorului 2 partajarea apartamentului sau de trei camere din cartierul bucurestean Colentina, pe care il detine impreuna cu sotia, Maria, o fosta profesoara de limba romana. Aceasta etapa legala este necesara pentru ca, odata stabilita cota de proprietate a artistului, acesta sa fie executat silit, pentru o datorie de peste 46.000 de lei a firmei prin care isi deruleaza activitatea, „Simfonia Lemnului”. Banii reprezinta costurile unei operatiuni de restaurare pe care Chiran urma sa o execute si pentru care a primit un avans consistent. Creditorul, o alta societate, a obtinut falimentul „Simfoniei Lemnului”, iar acum a demarat procedurile pentru recuperarea banilor. Avea Ford pe timpul comunistilor In „Epoca de Aur”, in anul 1982, sculptorul a fost cel de-al doilea bucurestean care avea o masina occidentala, automobile foarte rare la noi in tara in acea perioada. Chiran si-a cumparat un Ford Taunus Kombi, cu motor 4V, o masina de lux, cu tapiserie din piele rosie, pe care a dat 80.000 de lei, in conditiile in care o Dacie noua, pentru care se astepta livrarea cativa ani, se vindea cu 75.000 de lei.