Interviu exploziv cu ministrul Transporturilor și Infrastructurii: ”Românii nu trebuie să fie suprataxați pe autostrăzi… Cât sunt eu ministru, n-o să fac acest lucru!” Sorin Grindeanu anunță cutremure în minister
România nu se poate lăuda nici azi că a intrat în rândul țărilor cu infrastructură europeană. Suntem încă departe de imaginile cu autostrăzi veritabile, care să scurteze timpul călătoriilor din nordul până în sudul țării și de la est la vest.
Tot ce s-a făcut în 32 de ani – cu 34 de miniștri la cârma Ministerului Transporturilor – se reduce la multă peticeală, segmente de autostradă puține și realizate în mulți ani, drumuri naționale neîngrijite, cu gropi și asfalt turnat pe porțiuni, în valuri, și pe care încă se petrec multe accidente.
Nici la alte capitole nu stăm deloc bine. Companiile aflate sub tutela instituției conduse azi de Sorin Grindeanu au fost căpușate, de-a lungul timpului, de tot felul de personaje care de care mai “competente”, iar politicul a transformat instituția într-un incubator în care “piloșilor” le-au crescut aripi în timp ce TAROM a ajuns pe butuci, CFR Marfă aproape de faliment, Metrorex în bezna afacerilor transpartinice, iar podurile și porturile se zbat în bătaia vântului incompetenței. (Interviul integral poate fi urmărit pe canalul de YouTube GÂNDUL)
Despre toate acestea, despre viziune pe termen lung, Master Planuri și infrastructură, ministrul Sorin Grindeanu are multe de spus. În interviul realizat de GÂNDUL, Sorin Grindeanu detaliază – ÎN EXCLUSIVITATE – aspecte mai puțin cunoscute din interiorul instituției și își exprimă dezamăgirea, afirmând că majoritatea predecesorilor săi au fost ași în vorbe, dar mai deloc în fapte. Mai mult, unii au făcut și prostii. Cum ar fi predecesorul său, Cătălin Drulă, din cauza căruia Grindeanu povestește cât de jenat s-a simțit în fața Ambasadorului Japoniei la București. “Vor urma cutremure în minister”, spune ministrul Sorin Grindeanu, dar dezvăluie totodată că el funcționează bine la ”cutremure”. Aluzie, desigur, la controalele, auditul ordonat pentru toate companiile și restructurările care vor urma.
Urmăriți, așadar, detaliile exclusive din interviul cu ministrul Sorin Grindeanu. Veți afla și dacă și-a iertat colegii din partid pentru istorica performanță de a da jos guvernul pe care acesta îl conducea în 2017 și ce își dorește să vorbească cu Liviu Dragnea atunci când se vor lăsa amândoi de politică. Cândva, acea zi va sosi!
”Încerc să imprim anumite politici care nu țin neapărat de culoarea politică a ministrului sau a Guvernului”
Sorin Grindeanu este cel de-al 34-lea ministru al Transporturilor în România, după Revoluția din 1989. O astfel de statistică ridică, firește, semne de întrebare referitoare la ”politica” unor mandate de scurtă durată, dezavantajul fiind acela că implementarea unor proiecte de anvergură este greoaie sau chiar imposibilă.
Chiar Sorin Grindeanu insistă asupra acestei idei, spunând că aici poate fi regăsită una dintre cauzele pentru care România nu are, încă, o infrastructură de transport adaptată nevoilor anului 2022. Statul a rămas ”dator” cetățenilor, din acest punct de vedere, consideră ministrul Transporturilor, potrivit GÂNDUL.
”Probabil că și asta e una dintre cauzele care a dus la lipsa infrastructurii de transport din România, pentru că – am mai spus lucrul ăsta și o să-l mai spun – dacă a rămas dator cu ceva statul român în acești 30 de ani, datorie către cetățenii României, pe primele locuri, dacă nu pe primul loc, s-ar situa această lipsă de infrastructură de transport.
Iar statul trebuie să înceapă să plătească din această datorie către cetățeanul român. (…) Tocmai de aceea, eu am încercat în aceste patru-cinci luni de când sunt aici să merg pe mesaje pozitive, să încerc să ascult și criticile constructive și să încerc să imprim anumite politici care nu țin neapărat de culoarea politică a ministrului sau a Guvernului. Lucrurile astea se schimbă, cum s-au schimbat în ultimii 30 de ani. Iar proiectele majore trebuie să rămână aceleași, așa cum am spus, indiferent de culoarea politică. Am făcut un lucru… La sfârșitul anului trecut, am aprobat în Guvern un plan investițional pe următorii 10 ani – 2021/2030 -, astfel încât toate aceste proiecte absolut necesare de infrastructură de transport, prin hotărâre de Guvern, să rămână, în continuare, priorități indiferent de culoarea politică a ministrului sau a Guvernului.
M-aș fi așteptat, de asemenea, în perioada asta, cel puțin într-unul din momente, de la foști miniștri, nu să critice, ci să vină chiar cu îmbunătățiri. Am reușit, în Guvern, să aprobăm, de asemenea, o ordonanță de urgență și un H.G. legate de termenele în care primești avize, autorizații, faci exproprieri – proprietate privată sau proprietate publică, exproprieri și lucrări pentru utilități -, asta pe de o parte… Pe partea cealaltă, am gândit împreună cu colegii mei un fel de procedură, astfel încât rezilierea contractelor care nu funcționează bine și nu merg în termenii angajați inițial să poată fi făcută mult mai repede”, spune Sorin Grindeanu.