Întâlnirea secretă de la Maranello dintre premierul României şi… Cum a ajuns ”puşculiţa” PSD să pună mâna pe mega-afacerea Ferrari. Totul a fost negociat politic!
Cristian Rizea susţine azi că Bazac, pe lângă miliardarul Virgil Călina despre care vom reveni, era ”puşculiţa” lui Geoană şi a PSD-ului în acei ani. De altfel, tot la DNA, Rizea a arătat că, din funcţia de ministru, Bazac ”a primit de la D.C. (N.RED. – un afacerist important, pe care nu-l devoalăm deocamdată) importante sume de bani în numerar. Banii au fost remişi în 6-7 tranşe, fiind ridicaţi de Alexandru Mihai, aghiotantul lui Bazac, de la D.C. şi remişi personal lui Ion şi Camelia Bazac. Aceşti bani reprezentau comisionul pe care Ion Bazac, în calitate de ministru al Sănătăţii, l-ar fi primit de la D.C. pentru facilitarea achiziţiilor de către unităţile spitaliceşti a unor produse medicale şi sanitare furnizate de firma afaceristului”.
Rizea a povestit anchetatorilor că el, personal, a intermediat discuţia dintre D.C. şi Bazac, cunoscându-se cu amândoi. Pe Bazac, Rizea îl ştia foarte bine. Făcuseră vacanţe împreună pe Coasta de Azur, la multe dintre acestea luând parte şi familia Geoană. Într-un episod trecut al dezvăluirilor noastre, aţi putut citi AICI despre peripeţiile trioului Rizea-Bazac-Geoană pe un iaht închiriat la Monaco. Fotografiile pe care vi le-am prezentat AICI sunt mai mult decât grăitoare.
Combinaţia de la Maranello pe filieră politică sau cum a ajuns reprezentanţa Ferarri la Bazac
Rizea dezvăluie, în exclusivitate pentru CANCAN.ro, şi o altă ultra-combinaţie pe care Geoană şi Bazac şi-au pus amprenta în perioada 2007-2009. E vorba despre ”schema” prin care cel din urmă a obţinut reprezentanţa Ferrari în România! La acea oră, Herbert Stein, fondator şi preşedinte al dealerului ”AutoItalia Group”, făcea eforturi să aducă licenţa Ferrari la Bucureşti. Era şi cel mai îndreptăţit, întrucât era reprezentantul celorlalte mărci auto italiene… Îi lipsea din portofoliu doar Ferrari şi părea o chestiune de timp până va obţine aprobarea să deschidă un showroom Forza Rossa în România.
Numai că socoteala lui Stein, care îl avea în spatele său, ca protector şi un prieten, pe Călin Popescu Tăriceanu (şef al Guvernului până în 2008), a fost dată peste cap de Bazac! Rizea îşi aminteşte că „Stein avea AutoItalia şi era normal să vândă exclusiv în România şi maşinile Ferrari. Dar Bazac şi-a băgat coada şi până la urmă a luat el afacerea. A fost o înţelegere între Geoană şi Tăriceanu”. Se întâmpla înainte ca România să semneze în decembrie 2007, Tratatul de reformă al UE de la Lisabona. Şeful statului şi premierul de la data respectivă, Băsescu şi Tăriceanu, au plecat împreună în Portugalia, în ciuda faptului că între ei existau tensiuni politice uriaşe. Era perioada în care Guvernul Tăriceanu, care fusese remaniat în aprilie 2007, era minoritar în Parlament şi avea nevoie, ca de aer, de sprijinul PSD, condus de Mircea Geoană.
Rizea afirmă că atunci, la finalul lui 2007, s-a bătut palma pentru ca Bazac, omul lui Geoană, să preia licenţa Ferrari pentru România, iar Stein să se retragă din ”cursă”. ”Ştiu că Geoană a vorbit cu Tăriceanu şi i-a spus că PSD va susţine Guvernul în Parlament dacă Bazac va primi reprezentanţa Ferrari. A fost una dintre condiţii! Când s-a întors din Portugalia, unde fusese cu Băsescu la Lisabona, Tăriceanu s-a oprit în drum, în Italia, la Maranello, unde a discutat, din postura de premier al României, ca Bazac să ia reprezentanţa. Şi toată lumea era mulţumită. Chiar dacă era prieten bun cu Tăriceanu şi încă mai sunt, Stein a înţeles situaţia şi a renunţat”, ne-a mai declarat Rizea.
În mai 2008, Bazac avea aşadar să deschidă primul showroom în România. Vă veţi întreba, probabil, de ce atâta tămbălău pentru a deveni dealer Ferrari. Socoteala e simplă: la fiecare maşină Ferrari cumpărată de un român, Bazac primeşte 20% din preţul de vânzare. Iar preţul este în medie de 250.000 de euro. În condiţiile în care pentru fiecare Ferrari vândut, Bazac are un profit de 50.000 de euro, înmulţiţi cu 30-40 de bucăţi (câte sunt alocate an de an României de către producătorul de la Maranello) şi va rezulta un profit de… 1,5-2 milioane de euro! Bani curaţi, făcuţi fără bătăi de cap!
Şi asta nu e tot. Proprietar şi el de Ferrari, Rizea ne-a explicat că ”mentenanţa îi bagă în buzunar lui Bazac alte milioane. Daţi-vă seama! Dacă vrei să schimbi o piesă sau să faci revizie la un Ferrari, eşti obligat să lucrezi cu Forza Rossa a lui Bazac fiindcă, altfel, pierzi garanţia maşinii. Şi orice piesă, cât de mică, te costă o avere ca proprietar de Ferrari! Şi toţi aceşti bani pleacă spre Monaco, căci soţii Ion şi Camelia Bazac au rezidenţa acolo şi nu plătesc taxe în România…”
”Regele linguriţelor”, rege la Monaco
Despre averea pe care familia Bazac o are la Monaco, CANCAN.ro a descoperit că aceasta are în proprietate un apartament în blocul Mirabeau (zona pietonală), la etajul 2, pe care ar fi plătit 1,2 milioane de euro, iar fostul ministru al Sănătăţii conduce acolo un Ferrari Super–America de colecţie. Acest model s-a fabricat într-o serie de 50 de bucăţi şi costă puţin sub 300 de mii de euro. Cumpărat după mega-afacerea de a fi ministru al Sănătăţii. Şi pentru că obrazul subţire cu cheltuială se ţine, soţii Bazac (care nu traversează cea mai bună perioadă a căsniciei lor) obişnuiesc ca ziua, să se relaxeze la faimosul Hotel La Reserve de Beaulieu (5*), recunoscut pentru celebrităţile care au trecut pe aici, iar seara cinează la cel mai scump restaurant de pe Coasta de Azur, ”Chevre D’or” din Eze (lângă Monaco). E un restaurant celebru, cotat la 2*Michelin, care nu dispune decât de 8 mese exclusiviste, pentru care rezervarea trebuie făcută cu două luni înainte.
Nu sunt singurii români care merg acolo, dar sursa noastră glumea că madame Bazac, o mare băutoare de şampanie, are pe speed dial-ul telefonului numărul de la „Chevre D’or„. Locaţie ultra scumpă: meniul/persoană este pe măsură: între 500 şi 1000 de euro!
Revenind la reprezentanţa Ferrari în România, azi aceasta este în colaps. Showroomul Forza Rossa din Otopeni a fost închis, a dat faliment, redeschis în altă locaţie, iar Bazac a ajuns să vândă Ferrari (cu 0 kilometri) prin… mica publicitate, în Târgul Vitan şi pe autovit.ro, ceea ce este ca imagine dezastruos pentru celebra marcă. Ferrari în târg lângă Skoda Fabia uzată sau Bmw X6 ca al Loredanei Chivu… Nu creează o imagine tocmai favorabilă celebrului producător auto.
Sursele noastre spun că, în prezent, Bazac nu mai câştigă decât puţin din această afacere şi că, de bază pentru el, este o fabrică a tatălui său, care produce veselă: linguriţe, furculiţe distribuite prin reţeaua Auchan. Şi uite aşa, din bossul Ferrari, Bazac ar putea deveni în timp… ”Regele linguriţelor”! Reprezentanţa pentru carte de vizită, iar bănuţii din linguriţe, furculiţe, linguri.
Aspect care nu este câtuşi de puţin deranjant, ba chiar are omul timp liber să mai bea o cafea cum ar fi cu bruneta din imaginile din GALERIA FOTO. Cine o recunoaşte să ne scrie la pont@cancan.ro!
NU RATAŢI! CANCAN.ro va publica mâine un nou episod din mega-serialului despre nababii din politică şi combinaţiile lor de multe, multe milioane de euro. Cine deţine informaţii în acest sens, ne poate scrie la pont@cancan.ro! (Adrian Nicolae)