Relaxare în București! Restricțiile anti-COVID nu mai sunt așa de stricte, asta pentru că incidența a ajuns la 2,42 la mia de locuitori. Și a fost scoasă, pentru prima dată, carantina extinsă de weekend.
S-a întâmplat după ce incidența a coborât sub 4 cazuri la mia de locuitori, iar odată ce s-a ajuns acum sub 3 la mie, restaurantele și sălile de spectacole s-au putut redeschise la 30% din capacitate. DSP București avea să comunice o incidență de 2,42 la mie pentru prima zi a acestei săptămâni, iar rata este în continuă scădere. (CITEȘTE ȘI: S-A IEȘIT, TOTAL, DIN SCENARIUL ROȘU! CARE ESTE INCIDENȚA ÎN BUCUREȘTI)
Alin Stoica, prefectul Capitalei, a spus la Digi24 că dacă actualul ritm de scădere al ratei de infectare se menține, Capitala ar putea ajunge chiar în această lună la pragul de 1,5 la mie, ceea ce ar însemna o nuouă relaxare a actualelor măsuri. „Câteva dintre măsurile respective sunt creșterea capacității sălilor de spectacole și restaurantelor, ele ar putea funcționa la capacitate de 50%, de asemenea, spectacole de tip drive-in sau spectacole în aer liber cu cel mult 300 de participanți. Având în vedere că vine vara și așteptăm genul acesta de evenimente, spectacole, coroborat cu un număr mai mare de oameni care sunt vaccinați, lucrurile ar putea să arate chiar bine”, a spus Alin Stoica.
El spune că există și scenariul pesimist de a reveni în scenariul roșu. „De asemenea, există factori externi – noua tulpină indiană care ar putea să se răspândească și nu știm exact efectell sau o altă mutație care ar putea să apară, așa cum a fost tulpina britanică și care a avut efect în România. Pot exista și efecte negative”, a spus prefectul. „Deocamdată lucrăm pe scenariul de relaxare. De fapt, scenariul pe care lucrăm e cel de vaccinare, ca să știe toată lumea că asta este prioritatea zero pentru noi”, a adăugat el. (NU RATA: VEȘTI BUNE PENTRU BUCUREȘTENI! RATA DE INCIDENŢĂ A SCĂZUT SUB 3.50. UNELE RESTRICȚII AU FOST RIDICATE)
Stoica a spus că va fi crescută capacitatea de vaccinare în Capitală prin deschiderea unor noi centre drive through în punctele importante ale Capitalei, alături de o campanie de informare și comunicare.