Seara trecută, sâmbătă 18 noiembrie, a fost una importantă pentru țara noastră. Românii s-au adunat în fața televizoarelor și au urmărit cu sufletul al gură meciul România – Israel, care ne-a adus calificarea la EURO 2024. Interesul pentru partida de fotbal este demonstrat și de audiențe, căci Prima TV, postul care a transmis meciul, a fost lider, situându-se la o mare distanță de locului doi, Antena 1 – America Express.
Meciul de fotbal câştigat de români cu 2-1 a fost cel mai vizionat program al serii, cu audienţe de două ori mai mari decât locurile următoare. Partida difuzată de Prima TV a reușit să se situeze cu mult peste emisiunea America Express, ce rula la Antena 1 în același interval.
(CITEȘTE ȘI: ISRAEL – ROMÂNIA 1-2 | SUNTEM LA EURO, DUPĂ 8 ANI DE CHINURI ȘI FRUSTRĂRI! MECI PERFECT FĂCUT DE „TRICOLORI” ÎN UNGARIA)
Meciul care a adus calificarea României la EURO 2024 a fost lider de audienţă pe toate segmentele. Mai exact, seara trecută, unu din trei români care aveau televizoarele deschise au urmărit partida de la Prima TV.
Așadar, Prima TV a ieșit lider de audiență cu aproape 1,8 milioane de români în fiecare minut, însă cu cine s-a bătut pe intervalul de difuzare 21:45 – 23:45? Concret, în timp ce Ianis Hagi defila pe teren, la Antena 1 rula emisiunea America Express. În același timp, pe Pro TV a rulat filmul Tomb Raider: Începutul şi Jocul de-a detectivii, iar pe Kanal D – serialul Secrete de familie, apoi o reluare Tu Urmezi, cu Dan Negru.
Însă, pentru români pare că nu contat nimic seara trecută în afara partidei România – Israel, lucru demonstrat categoric de audiențele înregistrate. În plan național, aproape 1,8 milioane de români s-au uitat în fiecare minut la meciul Israel – România, pe Prima TV. Audienţa a fost dublă faţă de locul doi pe care s-a clasat emisiunea America Express, de pe Antena 1. Locul trei a fost ocupat de Pro TV.
În urban, meciul de pe Prima TV a sărit de pragul de un milion de telespectatori la oraşe. Şi aici, audienţa Prima TV a fost de două ori mai mare decât locul al doilea – America Express.
De asemenea, Confruntarea Naţionalei cu echipa Israelului a avut cea mai mare cotă de piaţă pe publicul comercial (21-54 urban): 33% market share. Ceea ce înseamnă cu unul din trei telespectatori care aveau televizorul deschis urmăreau partida.