Hermès este implicată într-un scandal uluitor în Statele Unite ale Americii! Compania celebră este acuzată de faptul că ar fi cerut unor cumpărători să achiziționeze și alte piese ale lor, înainte să intre în posesia unei genți Birkin. Aceste accesorii sunt foarte căutate la nivel mondial, de persoanele potente financiar. Nu mulți își permit să dea o întreagă avere pe o astfel de geantă, însă se pare că și cei care și le permit, nu le pot avea atât de ușor. Iată ce au pățit doi americani!
Hermès este protagonistă într-un scandal de zile mari care se desfășoară peste Ocean. Doi cumpărători susțin că li s-a cerut să cumpere produse din alte categorii ale companiei, cum ar fi articole de îmbrăcăminte, înainte să li se permită să achiziționeze gențile Birkin. Astfel de accesorii sunt vânate de către persoanele din întreaga lume, care stau bine cu finanțele.
Aceste persoane și-au contactat avocații și au decis să dea firma în judecată, căci ar încălca anumite reglementări antitrust din SUA. Este vorba despre unele practici considerate abuz de putere pe piața de peste Ocean.
„Reclamanții au opțiuni alternative pentru produsele auxiliare și ar prefera să aleagă dintre ele independent de decizia lor de a cumpăra genți de mână Birkin”, se arată în plângerea făcută de avocați.
Nu sunt singurele plângeri de acest fel. Pe grupurile de vânzări/ cumpărări ale acestor genți faimoase există multe povești relatate de către cumpărătorii Hermès. Se pare că pe măsură ce a crescut cererea acestui model de genți, agenții de vânzări Hermès au devenit tot mai stricți în privința regulilor care sunt impuse posibililor cumpărători.
Modelele Birkins și Kellys ale acestor genți sunt printre cele mai căutate în toată lumea, deci printre cele mai greu de găsit atunci când vine vorba despre achiziționarea lor. Hermès neagă aceste acuzații: „Hermès interzice cu strictețe orice vânzare a anumitor produse ca o condiție pentru cumpărarea altora”, a declarat anul trecut brandul pentru presa străină.
De asemenea, directorul general Axel Dumas a recunoscut, totuși, că magazinele sunt încurajate să verifice cumpărătorii și să atribuie gențile vândute doar clienților „adevărați”, deoarece compania încearcă să contracareze o explozie a activității de revânzare a produselor sale.
Gențile Birkin au ajuns să fie considerate un simbol al statutului social, numele lor fiind preluat după cel al actriței și al cântăreței Jane Birkin. Aceasta s-a stins din viață anul trecut, fiind considerată o „icoană a modei”. Clienții nu pot cumpăra genți Hermès de pe internet, nici de pe site-ul oficial. Acestea sunt lucrate manual și costul lor poate ajunge la mii de dolari. Nu sunt expuse în magazinele de retail ale companiei.
În procesul împotriva celor de la Hermès este specificat faptul că „nu toți consumatorii ar fi demni de o geantă Birkin”.
„În mod obișnuit, doar acelor consumatori care sunt considerați demni de a cumpăra o geantă Birkin li se va arăta o geantă Birkin [într-o cameră privată]”, se arată în reclamația respectivă, conform The Guardian.
Agenții de vânzări Hermès nu primesc comisioane pentru vânzările acestor genți și ar fi instruiți, conform plângerii, să le folosească drept o „modalitate de a constrânge consumatorii să cumpere produse auxiliare”.
Hermès operează aproximativ 43 de magazine în SUA, inclusiv opt în California. Reclamanții solicită despăgubiri bănești și o hotărâre judecătorească care să interzică presupusele practici anticoncurențiale ale Hermès.
Hermès nu este singurul brand care a fost legat de astfel de practici. Dealerii producătorului de ceasuri Rolex au fost acuzați că au cerut cumpărătorilor să cumpere produse de la altă marcă, înainte de a li se permite să cumpere produse Rolex.