Haos pe Aeroportul Otopeni, după ce zeci de zboruri au fost anulate! 20 de piloți s-au declarat inapți pentru zbor

Publicat: 08/07/2024 | 14:16

Este haos pe Aeroportul Otopeni, după ce mai multe curse ale companiei Tarom au fost anulate. Sute de oameni și-au petrecut noaptea în aeroport, iar dimineața a adus și mai multe vești proaste, căci alte curse au fost anulate. Cei care se pregăteau să călătorească sunt deznădăjduiți și își strigă supărarea, însă pare că nimeni nu îi bagă în seamă. Toată această situație a fost provocată de greva spontană a angajaților Tarom, care se plâng de salarii mici și personal insuficient. 

Zarva de pe Aeroportul Otopeni a început încă de noaptea trecută, atunci când au fost anulate trei zboruri din cauză că piloții companiei au anunțat că sunt bolnavi. Mai apoi, luni dimineață, alți piloți au anunțat compania că sunt inapți pentru zbor, având probleme de sănătate. Prin greva spontană a angajaților Tarom, aceștia vor să atragă atenția asupra condițiilor grele în care lucrează de o bună perioadă de timp.

(CITEȘTE ȘI: CĂTĂLIN STĂNCIULESCU, UN CUNOSCUT VLOGGER, DEPORTAT DIN BELIZE DIN CAUZĂ CĂ ESTE ROMÂN: ”DE ACOLO MI-AM DAT SEAMA CĂ O SĂ APARĂ PROBLEMA”)

Haos pe Aeroportul Otopeni

Așa cum spuneam, greva spontană a piloților Tarom a provocat haos pe Aeroportul Otopeni. Noaptea trecută, mai multe zboruri ale companiei care trebuiau să decoleze spre Cairo, Amman și Beirut au fost anulate. Astfel, numeroși oameni au rămas blocați în aeroport pentru ore bune. De asemenea, în această dimineață, în jurul orei 9:40 au fost anunțate și alte anulări de zboruri. Piloții au anunțat rând pe rând că nu pot ajunge la muncă din cauza unor probleme de sănătate.

Se pare că aceștia au mai multe nemulțumiri și solicită o majorare salarială de 30% și reevaluarea contractului colectiv, valabil din 1 august, acesta urmând să expire în octombrie. Potrivit Antena 3, salariile piloților Tarom sunt semnificativ mai mici comparativ cu cele de la alte companii precum WizzAir. De exemplul, un comandant Tarom câștigă aproximativ 5000 de euro, în timp ce unul de la WizzAir câștigă 10.000 de euro.

De asemenea, piloții susțin că au contribuit semnificativ la menținerea companiei și că salariile lor sunt similare cu cele din 2007, deși ne aflăm în anul 2024. Mai mult, piloții ar fi forțați să încalce Codul Muncii, care prevede doar cinci zile consecutive de zbor și două zile libere. Însă, mulți dintre piloții Tarom zboară șase sau chiar șapte zile consecutive fără să aibă parte de compensații adecvate conform legii.

„Avem undeva peste 20 de piloți comandanți care s-au declarat inapți pentru zbor. Colegii noștri lucrează la această situație pentru a-i ajuta pe pasageri. E o situație neprevazută, fără precedent. Nu aveam vreun anunț. Personalul de zbor are acest drept de a se declara inapt pentru zbor. Sunt discuții, se caută să se înțeleagă motivele. Nu e o situație standard și căutăm să vedem care sunt problemele”, a precizat Alexandru Anghel, comunicator Tarom.

În urma celor întâmplate, sute de oameni și-au petrecut noaptea pe Aeroportul Otopeni și sunt extrem de revoalați. Însă, Tarom a asigurat că va contacta direct pasagerii afectați pentru a le oferi soluții convenabile, inclusiv reprogramări de zbor, rambursări sau alte opțiuni disponibile.

Câți piloți sunt angajați la Tarom

Compania Tarom a cauzat astăzi haos pe aeroporturile din țară. Într-o grevă spontană, 29 de piloți s-au declarat „inapți de zbor”, așa că numeroase curse au fost anulate, din cauza lipsei de personal. Lucrurile par să meargă tot mai prost pentru compania de stat, care în ciuda lipsei de personal a „scăpat” în ultimii ani de 800 de angajați. În prezent, Tarom are doar 150 de piloți, după ce 31 și-au dat demisia doar în acest an.

„Restructurarea de personal începută în 2020 de Ministerul Transporturilor a constat în reducerea de la 1.890 de salariaţi la 1.100 de salariaţi, adică cu 800 mai puţini, dar acum ducem lipsă de piloţi şi mecanici. Conducerea ştie câţi oameni şi ce fel de oameni sunt necesari, dar pentru a face angajări are nevoie de buget, iar TAROM nu are în momentul actual aprobat bugetul de venituri şi cheltuieli. Dacă au plecat 31 de piloţi, cel puţin atâţia ar fi trebuit angajaţi, ca să ai de rezervă.

Salariile la TAROM sunt la jumătate faţă de salariile la alte firme private. De exemplu, la o companie privată, salariile sunt duble faţă de cele de la TAROM pentru toate posturile. În cazul piloţilor, la o firmă privată, au 10.000 de euro/lună salariul şi nu poţi să-l aduci înapoi pe niciunul dacă nu-i dai aceeaşi bani”, a declarat Narcis Paşcu, liderul Sindicatului Unit TAROM, potrivit zf.ro.

(VEZI ȘI: UN TURIST AMERICAN, ÎNGROZIT DE CE A PUTUT SĂ VADĂ PE AEROPORTUL HENRI COANDĂ: ”NU VENIȚI NICIODATĂ!”)

This browser does not support the video element.