Cea de-a 46-a editie a finalei Super Bowl, castigata de echipa New York Giants in fata echipei New England Patriots, si show-ul sustinut de Madonna in pauza meciului au stabilit noi recorduri de audienta in domeniul productiilor de televiziune, informeaza Reuters.
Un numar record de 111,3 milioane de telespectatori americani au urmarit finala din acest an a campionatului de fotbal american, potrivit Institutului Nielsen.
Totodata, 114 milioane de telespectatori au tinut sa vada show-ul Madonnei din pauza meciului, insa recitalul artistei americane a generat opinii impartite in randul telespectatorilor, dar si o controversa neasteptata, provocata de un gest obscen al cantaretei M.I.A. Cu toate acestea, recitalul Madonnei a fost cel mai urmarit show din pauza Super Bowl din istoria acestei gale.
Precedentul record de audienta pentru finala National Football League (NFL) a fost stabilit in 2011, cand 111 milioane de telespectatori au urmarit meciul dintre echipele Green Bay si Pittsburgh.
Televiziunea care a transmis gala, NBC, a anuntat ca Super Bowl, organizata duminica seara, pe Lucas Oil Stadium din Indianapolis, „a fost cea mai urmarita emisiune din istoria televiziunii din Statele Unite”, iar audienta galei Super Bowl a crescut pentru al saptelea an consecutiv. Pentru prima oara, gala din acest an a fost difuzata si pe internet, pe site-ul NBCSports.com.
Peste 12.233 de mesaje pe secunda au fost postate pe site-ul de micro-blogging Twitter cu ocazia celei de-a 46-a editii a Superbowl, finala Ligii Fotbalului American (NFL), o cifra record pentru un eveniment sportiv, potrivit AFP. In timpul spectacolului de la pauza, sustinut de Madonna, pe Twitter s-au inregistrat pana la 10.245 de mesaje pe secunda. Precedentul record pentru un eveniment sportiv, de 7.196 de mesaje pe secunda, data din iulie, de la finala Cupei Mondiale de fotbal feminin, castigata de Japonia in fata SUA.