Furnizorul de apă şi canalizare a Capitalei nu mai e aceeaşi companie ca în 2015
Compania a traversat un proces de transformare. A constituit mai întâi voluntar provizioane pentru acoperirea nivelului vehiculat al prejudiciilor, a suspendat şi concediat toate persoanele vizate de investigaţii şi a colaborat deplin cu autorităţile. A înţeles însă că acest scandal o obligă să facă schimbări în profunzime. Ca atare, a derulat audituri, s-a reorganizat, a stabilit noi reguli de control intern, şi a arătat că a înţeles ce aşteaptă bucureştenii de la ea. Dintr-o companie care aloca resurse financiare pentru activităţi şi evenimente de comunicare, a devenit o companie care a lansat programul A doua ţeavă, care este doar un exemplu. Un exemplu însă relevant pentru transformarea cunoscută de Apa Nova în perioada de la apariţia scandalului.
A doua ţeavă este un proiect prin care compania suportă înlocuirea ţevilor private de transport a apei dintr-un număr important de blocuri în fiecare an. Vorbim de o infrastructură de transport a apei privată care nu se află în răspunderea companiei. Schimbarea ei este un semn de responsabilitate, de preocupare pentru rezultatul final, respectiv al asigurării calităţii apei şi acolo unde aceasta e afectată de cauze care nu ţin de răspunderea companiei. Realizarea unui tip de comunicări directe cu publicul bucureştean prin crearea unui eveniment dedicat în acest sens anul trecut la Sala Palatului unde orice bucureştean a putut să dialogheze direct cu conducerea companiei este iarăşi ceva de lăudat Apa Nova promovând astfel în premieră un astfel de concept de deschidere şi transparenţă către public. Nu stiu cate companii aveau curajul de a se lasa apostrofati, live, fara regie, de mii de oameni, pentru a explica direct controversele de catre manageri, iar Apa Nova a facut asta din nou acum o luna, notează cei de la ştiripesurse.ro.
Apa Nova Compania de Ape Bucureşti nu poate fi încadrată cu semn de egalitate prin raportare la Apa Nova Bucureşti. Uşoara modificare de nume anunţată de companie în acest an a fost făcută tocmai pentru a sublinia schimbările de fond cunoscute de Apa Nova Bucureşti şi care au dus la apariţia unui nou nume, caracterizat de o ală realitate internă, Apa Nova – Compania de Ape Bucureşti.
În acest context, întrebarea este: ce ne dorim ca şi consumatori? Să arătăm că am văzut aceste schimbări, că le apreciem şi considerăm că sunt binevenite, să încurajăm astfel noua abordare şi atitudine promovate de companie? Sau să continuăm să ne referim strict la vechea companie, trecând complet cu vederea acţiunile asumate şi promovate în plan intern? Nu vorbim aici de trecut, trecutul trebuie şi va fi clarificat şi soluţionat în Justiţie. Vorbim însă de viitor, şi dacă dorim să fim corecţi faţă de noi nu putem să nu salutăm evoluţiile cunoscute de Apa Nova Bucureşti şi transformarea ei în Apa Nova – Compania de Ape Bucureşti. Este desigur un proces care va continua şi compania trebuie să confirme şi pe viitor noua ei atitudine faţă de bucureşteni. Dar paşi buni în direcţia corectă s-au făcut cu certitudine.