Pilotul Titi Aur dezvaluie cateva trucuri pentru soferi, astfel incat sa nu intampine mari probleme odata cu prima ninsoare.
Astfel, primul lucru pe care trebuie sa-l facem este sa evitam blocarea rotilor.
„Si pe gheata, si pe zapada, trebuie sa dozam acceleratia in asa fel incat sa nu rupem aderenta, iar cand franam, sa o facem intr-un mod in care sa nu blocam rotile. In cazul in care masina nu are un ABS bun, trebuie sa apasam pe frana la maximum, insa pana aproape de a se bloca rotile.
Cand se ajunge in acel punct, mai eliberam usor pedala. La fiecare retrogradare, cand luam piciorul de pe ambreiaj, aducem frana de motor. Frana de picior plus frana de motor inseamna o franare mai puternica si exista riscul sa blocam rotile… mai ales pe gheata.
Rotile blocate pe fata inseamna lipsa directiei, iar rotile blocate pe spate inseamna posibilitatea plecarii masinii in derapaj”, a declarat pilotul pentru Ring.
In cazul in care dorim sa mutam masina de pe gheata, trebuie sa recurgem la trecerea intr-o treapta superioara.
„Daca dorim sa plecam de pe gheata, cu cat masina patineaza, cu atat exista tendinta sa apasam acceleratia din ce in ce mai mult, insa nu vom avea niciun rezultat. Daca simtiti ca autoturismul nu pleaca de pe loc, treceti intr-o treapta superioara. Aceasta este o rezolvare indirecta pentru un sofer care nu simte dozarea acceleratiei”, mai spune Titi Aur.