CANCAN.RO vă prezintă, sâmbătă seară, al doilea episod al afacerii cu droguri de milioane de euro. După ce în primul ați aflat cum a intrat fostul soț al Mariei Marinescu în “Air Cocaine” (INFORMAȚII AICI), acum vă dezvăluim alte detalii bombă. Odată ce a bătut palma cu marii furnizorii de droguri de peste Ocean, Frank Colin a demarat organizarea primului transport de cocaină. Fiind vorba despre o afacere pe cât de profitabilă, pe atât de riscantă, francezul și-a racolat colaboratorii din cercul de apropiați. Printre ei s-a aflat și Alain Castany, pilotul lui personal atunci când pleca cu familia în vacanță la Saint-Tropez.
La sfârșitul anului 2012, Frank Colin îi propune lui Alain Castany să i se alăture în afacerea “Air Cocaine”, iar acesta acceptă. Un pilot experiementat, cu multe relații în lumea aviatică, Alain Castany se bucură de notorietate și apreciere în breasla lui.
“Știind că la acea vreme, Frank Colin și mica sa familie trăiesc în România, vin la Saint-Tropez cu avionul privat, iar pilotul lor nu e altul decât Alain Castany, care se va regăsi într-o poziție centrală a afacerii”, a punctat jurnalistul Eric Marmottans, într-un documentar realizat de canalul de televiziune francez Canal+.
Deși nu ar defini relația lor ca fiind neapărat de prietenie, Frank Colin știa despre Alain Castany destul de multe detalii care l-au convins că ar fi omul potrivit pentru o acțiune de asemenea amploare.
“Mi-a povestit unele din peripețiile sale, ce a făcut în viața sa de pilot, oamenii pe care îi cunoaște. Iată cum relația noastră începe să se lege puțin câte puțin. E un personaj destul de carismatic, foarte simpatic, un pic cam gură spartă. Îmi plăcea de el, era simpatic”, a subliniat și Frank Colin.
După ce Frank Colin îi prezintă toate detaliile, Alain Castany acceptă să intre în afacere, dar cu o condiție: să devină un pion important al operațiunii, cu drepturi depline, ceea ce s-a și întâmplat.
“Alain Castany mi-a spus e OK, gestionez eu totul. Nu trebuie să mai vorbești cu nimeni, totul se face prin intermediul meu, indiferent că e vorba de sume sau de trasee. Mi-a spus că îmi va prezenta persoanele care vor merge acolo, iar avionul pe care-l aveau era perfect pentru ceea ce urma să facem. Era un Falcon 50, al unei companii care se numeste SN-THS”, a dezvăluit Frank Colin.
Având foarte multe legături cu personaje importante din lumea aviației, Alain Castany nu întâmpină dificultăți în ceea ce privește organizarea efectivă a primului transport de cocaină. Alain Castany este prieten cu Fabrice Alcaud, acționarul societății SN-THS, pe care îl cunoaște de 15 ani.
“Domnul Alain Castany, datorită relațiilor sale de multă vreme cu domnul Alcaud, a notorietății pe care o are în Bourges, e o cauțiune morală, prin definiție ai încredere în domnul Castany“, a arătat Celine Astolfe, avocata lui Fabrice Alcaud.
Odată rezolvată problema avionului și a găsirii piloților, prin intermediul lui Alain Castany, Frank Colin are nevoie și de cineva care să-i asigure spatele în momentul în care marfa ajungea în Franța. Așa a intrat în scenă vameșul Francois Xavier Manchet, un prieten foarte vechi de-al lui Colin. Cei doi se știau de 30 de ani, dar odată cu deznodământul afacerii Ar Cocaine, a luat sfârșit și amiciția lor de-o viață, lucru pe care astăzi Colin îl mărturisește cu regret.
“Așadar, afacerea se concretizează pentru că nu se poate concretiza dacă el nu e acolo. Nu este posibil pentru că îți trebuie o securitate la sosire și nu există o securitate mai bună decât un căpitan de vamă. Deci, înainte de orice, trebuie să vorbesc cu vameșul. Uite, prietene, e o afacere, sunt clienți, e un transportator, eu fac legătura. Dacă tu ești acolo e mai bine, nu există riscuri. Te interesează sau nu?”, a spus Frank Colin.
Manchet, care avea o mare admirație pentru Colin pentru că reușise în viață prin forțe proprii, cedează, la rândul lui, tentației și se angajează să asigure securitatea transportului odată ce avionul ticsit de cocaină va ateriza pe teritoriul francez. În paralel, Colin îl cooptează în operațiune și pe Nicolas Pisapia, un francez stabilit de câțiva ani în România, unde își încercase norocul în afaceri imobiliare, dar fără succes. Pisapia era căsătorit cu o stripteuză, cei doi având și un copil împreună. Strâmtorat din punct de vedere financiar, Pisapia, căruia îi va reveni misiunea pasagerului deghizat în om de afaceri în avionul care transporta cocaina, nu a fost greu de convins.
“Are o soție, un copil, se află într-o situație precară, nu mai reușeste sa o scoata la capăt. Așadar, e dispus să facă orice“, a punctat și avocatul Pierre Cortes.
Între timp, Alain Castany organizează o întâlnire la Paris, unde Colin urmează să îl cunoască și pe unul din cei doi piloți care vor efectua zborurile: Pascal Fauret și Bruno Odos. Ambii sunt piloți de vânătoare, care au participat și la operațiuni militare, inclusiv în conflictul din fosta Iugoslavie, misiune pentru care au fost si decorați.
(VEZI AICI: MARIA MARINESCU A UITAT DE FOSTUL EI SOT, FRANK COLIN! CAT DE MARE A CRESCUT BAIETELUL VEDETEI)
Odată echipa completă, s-a programat și data primului zbor: 5 decembrie 2012.
“Primul drum a fost, deci, organizat. Acest zbor a decolat din Bourges cu un singur pasager, ceea ce nu e normal pentru că ar fi trebuit să fie cel puțin doi, Frank Colin și Nicolas Pisapia. Iată că, în ultimul moment, nu e decât unul. Frank Colin nu va merge în această călătorie”, a mai precizat avocatul Pierre Cortes.
Avionul va decola din Puerto Plata, Republica Dominicană, cu destinația Saint-Tropez având la bord o încărcătura foarte mare, care nu exista la venire, asta în timp ce Nicolas Pisapia o descrisese ca pe un simplu bagaj de mână. Ca să fenteze controlul vamal, avionul face o escală în Portugalia, în Insulele Azore, unde va și alimenta.
“Pentru un risc minim, la sosire trebuie să aterizezi zburând din spațiul Schengen”, a subliniat Frank Colin.
“Nu au fost verificări nici aici. Nu există vamă care să controleze totul pentru că știu că faci plinul și pleci”, a punctat și jurnalistul Eric Marmottans.
Era duminică, 9 decembrie 2013. Era o perioadă calmă, nu mai sunt avioane care să aterizeze la Saint-Tropez, aeroportul fiind folosit mai mult vara. În acea zi, pe aeroport erau puține persoane. Printre acestea și complicele lui Colin, vameșul Francois Xavier Manchet.
“Primul venit de dimineață, deși era în afara programului și nu intra în atribuțiile lui să se ocupe de asta, e Francois Xavier Manchet, care spune că așteaptă un prieten”, a declarat avocatul Pierre Cortes.
“Suntem acolo și așteptăm. Știm că nu vor întârzia să sosească. Deci ne uităm și, la un moment dat, vedem avionul care apare în depărtare”, a declarat Frank Collin.
Cu ajutorul vameșului Francois Xavier Manchet, descărcarea cocainei a fost doar o formalitate, nimeni nu le-a dejucat planurile: primul transport de droguri a fost o reușită. De-acum nu avea decât să planifice al doilea zbor.
Povestea este fabuloasă! Rămâneți pe CANCAN.RO pentru următorul episod.
Cine deţine informaţii despre acest subiect este rugat să ne scrie la [email protected], să ne sune la 0741 CANCAN (226.226) sau să ne scrie direct pe WhatsApp.