În lumea politică românească, unde imaginea contează la fel de mult ca și deciziile, flota de mașini a liderilor noștri este o adevărată poveste pe patru roți. De la bolizi strălucitori care atrag toate privirile, până la modele mai puțin spectaculoase, dar la fel de interesante, fiecare politician are propriul său stil când vine vorba de mașini. Să aruncăm o privire asupra lor!
Premierul Marcel Ciolacu – De la VW Touareg la „Bestialul” Duster
Marcel Ciolacu, Premierul României, a decis să renunțe la luxosul Volkswagen Touareg în favoarea unui Dacia Duster din 2023 (care face parte din flota SPP). Deși în declarația de avere nu apare ca deținător al niciunei mașini, Duster-ul lui Ciolacu este un model simbolic pentru „brandul românesc”.
Premierul nu se ferește să laude noul său vehicul, descriindu-l drept „bestial”. Dar cu un preț în jur de 20.000 de euro, Dacia Duster este, în mod clar, o alegere accesibilă în comparație cu mașinile de lux ale colegilor săi.
Nicolae Ciucă – Toyota Corola 2006 și Toyota Rav4 2020: De la Vintage la Modern
Nicolae Ciucă, fostul Premier și actual ministru, deține două Toyota: un Corola din 2006 și un Rav4 din 2020. Corola, cu a sa vârstă venerabilă, este un model clasic, în timp ce Rav4-ul mai recent aduce un strop de modernitate în flota sa.
Ambele sunt opțiuni foarte funcționale, dar cu prețuri de aproximativ 5.000 de euro pentru Corola și 30.000 de euro pentru Rav4. Ele sunt mai puțin extravagante comparativ cu modelele altor colegi.
Lia Olguța Vasilescu – Mercedes Benz: Lux în Leasing
Primarul Craiovei Lia Olguța Vasilescu s-a îndrăgostit de un Mercedes Benz din 2017, pe care l-a achiziționat în leasing. Acest model, cu un preț aproximativ de 40.000 de euro, reprezintă un amestec de confort și eleganță, dar fără să ajungă la extremele prețurilor de top.
Sebastian Burduja – Chrysler Cordoba 1979 și Honda CBR 2006: Retrospectivă și Sport
Ministrul Energiei Sebastian Burduja impresionează cu o combinație neobișnuită: un Chrysler Cordoba din 1979 și o Honda CBR din 2006. Cordoba, un simbol al anilor ’70, aduce un strop de nostalgie.
Honda CBR, în schimb, adaugă un accent sportiv, dar rămâne tot o alegere accesibilă, în jurul a 4.000 de euro.
Elena Lasconi – Opel: Fiabilitate pe termen lung
Elena Lasconi se bucură de un Opel din 2007, un vehicul robust și de încredere, dar cu un preț de aproximativ 3.000 de euro, nu se poate lăuda cu un lux deosebit. Este o alegere practică, dar nici pe departe extravagantă.
George Simion – Ford Fiesta: O alegere pragmatică
Liderul AUR, George Simion, conduce un Ford Fiesta din 2006. Cu un preț de aproximativ 4.000 de euro, Fiesta este un vehicul mic și economic, reflectând o modestie surprinzătoare pentru un lider politic de marcă.
Ligia Deca – Kia 2016 și Opel 2007: O Alegere Echilibrată
Ministrul Educației, Ligia Deca, deține două autoturisme, un Kia din 2016 și un Opel din 2007. Kia, cu prețul său de aproximativ 15.000 de euro, aduce un strop de modernitate, iar Opelul mai vechi adaugă o notă de practică.
Adrian Câciu – Skoda 14 Ani și Dacie 2018: De la Vechi la Nou
Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Adrian Câciu, are o Skoda veche de 14 ani și o Dacie din 2018. În timp ce Skoda este demnă de pensionare, Dacia adaugă un strop de prospețime, cu prețuri de aproximativ 2.000 de euro pentru Skoda și 15.000 de euro pentru Dacia.
Adrian Rafila – Volkswagen 2018: În Stilul Modern
Ministrul Sănătății, Adrian Rafila, se află în frunte cu un Volkswagen din 2018. Cu un preț de aproximativ 25.000 de euro, acesta oferă un echilibru între modernitate și confort, dar nu se ridică la nivelul extravaganței.
Ivan Bogdan Gruia – BMW 320D 2007 și BMW 730 2009: Dublu Lux
Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Ivan Bogdan Gruia, se mândrește cu două BMW-uri, un 320D din 2007 și un 730 din 2009. Cu prețuri de aproximativ 8.000 de euro pentru 320D și 20.000 de euro pentru 730, Gruia are un arsenal de mașini care combină stilul clasic și luxul modern.
Simona Bucura Oprescu – Mercedes GLC 2019: Eleganță și Modern
Ministrul Muncii, Simona Bucura Oprescu, se îndreaptă spre eleganță cu un Mercedes GLC din 2019, un vehicul care costă în jur de 50.000 de euro. Este cu siguranță printre cele mai scumpe mașini din lotul politicienilor!
Diana Șoșoacă – Opel Corsa 2015: Simplitate și Funcționalitate
Senatoarea Diana Șoșoacă se bucură de un Opel Corsa din 2015, cu un preț modest de aproximativ 7.000 de euro. Deși nu strălucește prin lux, Corsa este o alegere practică și economică.
În concluzie, de la Dacia Duster-ul modest al premierului până la eleganța Mercedes-ului lui Simona Bucura Oprescu, flota de autoturisme a politicienilor români reflectă o gamă variată de gusturi și bugete. Dar indiferent de preț sau de vechime, fiecare mașină spune o poveste despre stilul și statutul celor care o conduc.
Cine deţine informaţii despre acest subiect este rugat să ne scrie la [email protected], să ne sune la 0741 CANCAN (226.226) sau să ne scrie direct pe WhatsApp.