Nu mai puţin de 2.8 miliarde de euro au cheltuit românii în acest an pe cumpărăturile efectuate on-line. Comenzile sunt, logic, numeroase, iar firmele de curierat nu fac faţă. Pentru că, de regulă, preiau mai multe colete decât pot duce şi nu reuşesc să le livreze la timp.
De precizat că dacă ai păţit aşa ceva, trebuie să ştii că firmele de curierat pot fi sancţionate. Reclamaţiile trebuie îndreptate către Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului.
Legislaţia trebuie citită cu atenţie, iar orice încălcare a firmelor de curierat trebuie semnalată. Societăţile care nu-şi fac treaba riscă amenzi uriaşe. În Bucureşti, s-au dat până acum sancţiuni de peste 25.000 de lei pentru întârzierea livrărilor şi alte probleme de curierat.
Un studiu al Institutului Naţional de Statistică arată că 3 din 5 români care fac cumpărături online se plâng că produsele ajung prea târziu. Şi totuşi reclamaţii sunt puţine! În 2016 au fost înregistrate doar 2600 de sesizări, referitoare la serviciile poştale şi de curierat.
Iar în 2017, puţin peste 1000. Principalele plângeri au fost axate pe întârzierea livrărilor, pe pierderi de colete şi pe nerespectarea termenelor de preluare.