Dialog pe cord deschis! Dr. STANISLAV RURAC - o importantă lecție despre sănătatea inimii
ALTCEVA cu Adrian Artene
Acasă » Știri » “Fantoma” de la Aviatie bantuie ancheta accidentului din Apuseni! Numele cel mai greu care le-a scapat procurorilor printre degete

“Fantoma” de la Aviatie bantuie ancheta accidentului din Apuseni! Numele cel mai greu care le-a scapat procurorilor printre degete

De: Cancan 10/02/2014 | 00:25
“Fantoma” de la Aviatie bantuie ancheta accidentului din Apuseni! Numele cel mai greu care le-a scapat procurorilor printre degete
Catalin Radu

Cercetarile in cazul accidentului aviatic din Apuseni scot la iveala informatii-uluitoare! De pe “radarul” anchetatorilor a disparut tocmai personajul care “guverneaza” Aviatia Civila si care, cel putin teoretic, ar fi responsabil de tragedie.

Rand pe rand, numele mai multor demnitari au fost rostite in dosarul deschis de procurori pentru a investiga conditiile in care s-a produs accidentul, insa, in mod suspect, unul dintre “oamenii-cheie” din Aviatie a fost ocolit de fiecare data. Chiar daca el este seful Directiei care ar trebui, logic, sa reglementeze pana si zborul unei muste in Spatiul Aerian al Romaniei, acesta a scapat pana acum cu… mainile curate.
 

Reporterii Cancan.ro au demarat, in paralel cu procurorii, o ancheta jurnalistica pentru a-i identifica pe cei care se fac vinovati de moartea pilotului Adrian Iovan si a studentei Aura Ion. Catalin Gheorghe Radu este din 2007 incoace directorul Directiei Aviatiei Civile si Spatiului Aerian (in structura Ministerului Transporturilor), calitate in care ar fi trebuit sa joace un rol de prim-plan in “descifrarea” imprejurarilor in care a avut loc accidentul.

Practic, prin HG 741/2008, Catalin Radu era persoana insarcinata sa preia „fraiele” Centrului Operativ care sa intervina intr-o asemenea situatie de urgenta, ceea ce nu s-a intamplat. Intr-o interventie televizata, senatorul PSD Daniel Savu a dezvaluit ca directorul Aviatiei Civile a parasit Romania la o ora de la accident, fara sa desemneze o persoana din cadrul Ministerului Transporturilor care sa-i suplineasca lipsa. “Sunt absolut responsabili cei din conducerea Directiei Generale de Aviatie Civila prin faptul ca nu au fost in stare sa localizeze in 10 minute avionul”, a declarat parlamentarul, care a cerut demisia lui Catalin Radu.

Dosarul accidentului aviatic din 20 ianuarie se afla pe masa procurorilor, dar numele sefului Aviatiei Civile a fost ocolit pana acum in mod suspect
Dosarul accidentului aviatic din 20 ianuarie se afla pe masa procurorilor, dar numele sefului Aviatiei Civile a fost ocolit pana acum in mod suspect

Ulterior insa ancheta n-a pomenit nimic de seful Aviatiei Civile, totul transformandu-se intr-o “vanatoare de vrajitoare”. Prin urmare, Catalin Radu este si acum in functie – la trei saptamani de la data accidentului -, cu toate ca i se pot imputa numeroase disfunctionalitati depistate la nivelul Directiei pe care o administreaza.

Surse care au legatura cu ancheta au dezvaluit pentru Antena 3, ca, dincolo de interventia post-accident defectuoasa, gravul incident ar fi fost favorizat de o serie de fisuri in “ograda” lui Catalin Radu: “La iesirea din Sibiu, Adrian Iovan ar fi trebuit sa schimbe frecventa pentru serviciul de informare aeriana alocata acelei zone (pentru a mentine comunicarea cu solul). Numai ca statia aeronavei nu putea transmite decat o anumita frecventa care in acea zona nu putea fi receptionata de serviciul de informare!”

Specialistii in aeronautica au marturisit ca aeronava pilotata de Adrian Iovan s-ar fi prabusit, printre altele, si din cauza faptului ca nu a existat o comunicare eficienta cu cei de la sol, lucru de care s-ar face raspunzatoarea Directia patronata de Catalin Radu
Specialistii in aeronautica au marturisit ca aeronava pilotata de Adrian Iovan s-ar fi prabusit, printre altele, si din cauza faptului ca nu a existat o comunicare eficienta cu cei de la sol, lucru de care s-ar face raspunzatoarea Directia patronata de Catalin Radu

Mai mult decat atat, aeronava fusese acceptata la zbor de Directia Aviatiei Civile fara sa detina cutia neagra sau radar, ceea ce a pus in dificultate localizarea ei. Concret, aceste hibe nu ar fi fost posibile daca directorul Catalin Radu si-ar fi facut datoria si ar fi ordonat subalternilor sai sa nu inchida ochii la nerespectarea procedurilor legale.

Numele de cod: “Radu cel Frumos”

Investigatiile noastre pe marginea acestui subiect scot acum la suprafata “gunoiul” din Aviatia Civila bagat ani in sir sub pres de catre Catalin Radu. Rasfatat “Radu cel Frumos” de catre angajatele din aviatie, directorul din Ministerul Transporturilor este un personaj extrem de controversat.

Adrian Iovan era pilotul avionului prabusit in muntii Apuseni
Adrian Iovan era pilotul avionului prabusit in muntii Apuseni

Surse din domeniul aviatic sustin ca el s-ar face responsabil de politica falimentara a TAROM, de colapsul in care a intrat Aeroportul Constanta, de proasta administrare a Aeroportului din Timisoara (unde nu ar fi aprobat repararea pistei), de incheierea unor contracte dubioase cu “Alpha Rocas” pentru livrarea produselor de catering in aeronavele TAROM, dar si de intrarea in “picaj” a Aeroclubului, unde s-ar urmari inhatarea de catre “hienele imobiliare” a unor mari terenuri avute in patrimoniu.

In spatele lui “Radu cel Frumos” s-ar fi tesut, astfel, o intreaga increngatura de personaje influente care l-au sustinut in scaun de-a lungul acestor ani. Curios, el a rezistat indiferent de cine a detinut puterea in Ministerul Transporturilor, dovedind prin aceasta ca si-a capatat o “imunitate” puternica.

Presa a scris, la un moment dat, ca el ar fi fost pana nu demult ofiter SRI sub acoperire si ca ar fi luat parte la multe dintre jocurile facute de statul roman, inclusiv in celebra operatiune “Tigareta 2”. O marturie in plus la apartenenta acestuia la serviciile secrete – arata publicatiile respective – ar fi si faptul ca, in 2011, a absolvit Colegiul National de Informatii, institutie “paravan” in numeroare cazuri pentru foste cadre ale SRI.

Catalin Radu
Catalin Radu

Evident insa ca nu doar un presupus angajament cu structurile secrete ale statului l-ar fi putut pastra in functie vreme de sapte ani, ci si legaturi cu persoane sus-puse. Una dintre acestea ar fi Armand Petrescu (“starostele” Autoritatii Aeronautice – AACR) pentru care “Radu cel Frumos” ar fi tras sforile impreuna cu bunul sau prieten, Marius Bodea (directorul Aeroportului Iasi). Tandemul Radu- Bodea a “penetrat” asadar Consiliul de Administratie al AACR, mai mult “racolandu-l” si pe Dorin Ivascu (un alt personaj cu state vechi in aviatie).

Pe de alta parte, “Radu cel Frumos” s-ar gasi – sustin anumite ziare – in umbra unei sumedenii de afaceri care ar “capusa” Aviatia Civila. Pe lista beneficiarilor unor contracte figureaza Cristian Paris (de la Menzies), care a dezvoltat afaceri pe partea de instruire de personal si consultanta aeronautica, Octavian Nicolae Stoica (IT), Hardan Saadeh (furnizeaza produse catering pen aeronave), Marin Zamfir (care a primit contract de livrare de piese de schimb pentru aeronave), dar si milionarul Nelu Iordache (arestat de DNA si patron al BLUE AIR, companie pe care Catalin Radu ar fi favorizat-o in cateva randuri).

Cu toate acestea, “Radu cel Frumos” pare o “fantoma” in fruntea Aviatiei Civile, trecand de fiecare data neobservat cand vine vorba despre derularea unei anchete privind activitatea Directiei pe care o coordoneaza. In ciuda multor sesizari formulate la adresa lui fie la Parchet, fie la ministrii Transporturilor, nimeni nu a miscat niciun deget impotriva lui, semn ca acolo sunt interese mult mai mari si ca seful Aviatiei Civile este unul dintre cei care nu pot fi sacrificati deocamdata.

Ce spune Catalin Radu

In replica, seful Aviatiei Civile a tinut sa puncteze mai multe aspecte legate de dezvaluirile facute de reporterii nostri. Astfel, Catalin Radu afirma ca:

„1.  S-a afirmat in primul rand faptul ca am parasit Romania in ziua accidentului. Afirmatia este falsa si lipsita de o informare corecta. Am plecat din tara, sambata, pe 18 ianuarie 2014 la Montreal, Canada, unde am fost invitat de catre ICAO (International Civil Aviation Organization – agentia ONU specializata in aviatie). Scopul deplasarii il reprezenta invitatia de a ma intalni la sediul Organizatiei internationale cu noul Presedinte ales, cu Secretarul General si cu Directorul Biroului de Navigatie Aeriana in scopul definirii noii politici de siguranta aeriana a Romaniei. Mentionez ca, nu a fost o deplasare in scop personal. Reiterez ca am reprezentat Romania si AACR. Amintesc si dovedesc cu acte justificative faptul ca avut toate formele legale indeplinite (inclusiv delegarea de atributii catre persoana desemnata sa indeplineasca atributiile de director, in lipsa titularului de post.)

2. Urmatoarea acuzatie ce mi se aduce este ca am avut, din punct de vedere legal, responsabilitati in coordonarea activitatilor de la Ministerul Transporturilor in timpul crizei declansate de accidentul aviatic din Apuseni.

Afirmatia este falsa si lipsita de documentare. Conform prevederilor HG 741/2008, dar si a Ordinelor Ministrului Transporturilor OMT nr. 1587 si OMT nr. 1588 din 30.10.2012, documente ce reglementeaza activitatea Comitetului Ministerial (CM) si a Comitetului Operational pentru Situatii de Urgenta (COSU), directia din cadrul MT al carei director sunt (DACSA – Directia Aviatie Civila si Securitate Aeronautica) nu are niciun fel de atributii directe in coordonarea celor doua entitati. Aviatia, din punct de vedere legal, este reprezentata in Comitetul Ministerial de catre Directorul General al Direrctiei Generale Transporturi Aero-Naval, iar in cadrul Centrului Operational sunt desemnati 3 experti ai Autoritatii Aeronautice Civile Romane (AACR) care lucreaza in ture. Mentionez ca expertii directiei mele au fost la dispozitia conducerii pe toata durata crizei, in directa coordonare a Directorului General al Directiei Generale Transport Aero Naval.

3. In acelasi timp, doresc sa precizez ca toate activitatile pe care le-am desfasurat si le desfasor ca functionar public in Ministerul Transporturilor, dar si ca presedinte al Consiliului de Administratie al AACR au respectat si respecta in totalitate prevederile legii, existand intotdeauna posibilitatea ca organe abilitate sa verifice si sa dovedeasca acest lucru.

4. In ceea ce priveste cariera mea profesionala va aduc la cunostinta urmatoarele:

Sunt inginer, absolvent al Facultatii de Aeronave, am doua mastere cu specializare in aviatie (unul in cadrul Universitatii Politehnice Bucuresti, cel de-al doilea in cadrul Ecole Nationale Superieure de l’Aeronautique et de l’Espace – ENSAE/SUPAERO Toulouse-Franta).
Am absolvit, de asemenea, Facultatea de Relatii Internationale si Studii Europene si inca doua mastere specializate, unul in management si cel de-al doilea in informatii clasificate.
Pe parcursul carierei mele profesionale am absolvit cursuri de specializare, de perfectionare, cu aplicare in domeniul aviatiei, investigare accidente aviatice, administratie publica, diplomatie, management, etc. Detin licenta de personal tehnic aeronautic si licenta de Inginer de Receptie si Control.

5. La nivel international am detinut si detin pozitii cheie in aviatia europeana si internationala, precum Vicepresentinte al Eurocontrol, Vicepresedinte ICAO A37, Focal Point pentru siguranta zborului si cea mai importanta, sunt Presedintele ales (de doua ori, chiar consecutiv) al Conferintei Europene a Aviatiei Civile (ECAC). Lucru ce nu s-a mai intamplat pana acum.

Ca si recunoastere internationala, amintesc doar faptul ca am fost decernat cu titlul de Doctor Honoris Causa in 2010, Premiul de excelenta al Aviatiei Europene in 2012 si Medalia Aeronauticii congerita de Republica Franceza in 2013″, arata Catalin Radu intr-o scrisoare trimisa redactiei Cancan.ro.

Adrian Nicolae

sursa foto: Agerpres

Urmărește Cancan.ro pe Google News
Parteneri
Ghenea, noi imagini incendiare! Aproape că a rămas dezgolită pe internet! Fanii sunt în extaz: ce face zilnic pentru a arăta atât de bine
Ghenea, noi imagini incendiare! Aproape că a rămas dezgolită pe internet! Fanii sunt în extaz:...
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai puțin ştiută a magnatului
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai...
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar...
Ce trebuie să pui în apa florilor din vază, sa să țină și 3 săptămâni. Trucul pe care doar florarii cu experiență de zeci de ani îl cunosc
Ce trebuie să pui în apa florilor din vază, sa să țină și 3 săptămâni....
Mărturia sfâșietoare a vecinei celor trei români morți în Valencia. Ce s-a întâmplat cu doar câteva minute înainte ca Gabi, Dana și fiica lor să fie înghițiți de inundații
Mărturia sfâșietoare a vecinei celor trei români morți în Valencia. Ce s-a întâmplat cu doar...
Care sunt fructele și legumele toxice. Numărul celor cu pesticide peste limitele legale s-a dublat față de anul trecut
Care sunt fructele și legumele toxice. Numărul celor cu pesticide peste limitele legale s-a dublat...
„Nostradamus” al sondajelor politice, istoricul Allan Lichtman își menține predicția cu privire la câștigătorul alegerilor din SUA
„Nostradamus” al sondajelor politice, istoricul Allan Lichtman își menține predicția cu privire la câștigătorul alegerilor...
RAPORT: Europenilor ar trebui să li se spună să-și facă provizii, în caz de război cu Rusia sau alte amenințări
RAPORT: Europenilor ar trebui să li se spună să-și facă provizii, în caz de război...
Noul Volvo XC90 are prețuri oficiale în România. SUV-ul suedez bate competiția germană!
Noul Volvo XC90 are prețuri oficiale în România. SUV-ul suedez bate competiția germană!
16 români sunt dați dispăruți în Spania, în urma inundațiilor! MAE verifică informațiile cu privire la cetățenii dispăruți
16 români sunt dați dispăruți în Spania, în urma inundațiilor! MAE verifică informațiile cu privire...
Nuntă transformată în coșmar. Mireasa s-a trezit la petrecere cu fosta iubită a soțului și a început scandalul.
Nuntă transformată în coșmar. Mireasa s-a trezit la petrecere cu fosta iubită a soțului și...
VIDEO Mama Andreei Tonciu, despre infidelitatea soțului. Cum a aflat aceasta că a fost înșelată cu două menajere:
VIDEO Mama Andreei Tonciu, despre infidelitatea soțului. Cum a aflat aceasta că a fost înșelată...
Primele imagini din penthouse-ul în care urmează să se mute Culiță Sterp cu Daniela Iliescu
Primele imagini din penthouse-ul în care urmează să se mute Culiță Sterp cu Daniela Iliescu
EXCLUSIV. Mărturiile românilor din Spania care s-au aruncat în puhoaie pentru a-şi salva vecinii:
EXCLUSIV. Mărturiile românilor din Spania care s-au aruncat în puhoaie pentru a-şi salva vecinii: "Am...
BANCUL ZILEI. Medicul către Bubulina: – Fiica ta are o nevroză. I-aş recomanda multă distracţie!
BANCUL ZILEI. Medicul către Bubulina: – Fiica ta are o nevroză. I-aş recomanda multă distracţie!
A apărut lista cu dispozitivele Galaxy ce vor primi actualizarea One UI 7
A apărut lista cu dispozitivele Galaxy ce vor primi actualizarea One UI 7
Au fost găsite PRIMELE fosile de dinozaur în Hong Kong!
Au fost găsite PRIMELE fosile de dinozaur în Hong Kong!
Adriana Bahmuțeanu, amenințată cu pistolul la tâmplă:
Adriana Bahmuțeanu, amenințată cu pistolul la tâmplă: "A preferat să mă lase în pace decât...
Cine deține, de fapt, lanțul de farmacii Ana Maria. Rețeaua s-a extins mult în ultima perioadă și românii o preferă pentru prețurile mici. Puțini știu cine se află în spatele acestei afaceri
Cine deține, de fapt, lanțul de farmacii Ana Maria. Rețeaua s-a extins mult în ultima...
Gara strategică din România care va arăta la fel ca la Viena, Paris sau Berlin. Va avea peroane noi, pasarelă reconstruită și tunel subteran. Aici e și un important nod feroviar
Gara strategică din România care va arăta la fel ca la Viena, Paris sau Berlin....
Se TAIE BANII. Românii care nu mai primesc nimic la final de an
Se TAIE BANII. Românii care nu mai primesc nimic la final de an
Artistă care a slăbit 54 de kg. A ținut un regim ușor. E la îndemâna oricui. Transformarea e uluitoare: ''Mâncam făinoase, chipsuri, culciuri''
Artistă care a slăbit 54 de kg. A ținut un regim ușor. E la îndemâna...
Jocuri gratuite în noiembrie 2024
Jocuri gratuite în noiembrie 2024
„Piscină municipală
„Piscină municipală". Reacţia turiştilor la înlocuirea temporară a fântânii Trevi
Lege pentru românii de la bloc. Se montează neapărat la ușă. Asociația de proprietari te obligă
Lege pentru românii de la bloc. Se montează neapărat la ușă. Asociația de proprietari te...
Ziua în care toată lumea are ghinion. Nu se fac nunți și nici afaceri
Ziua în care toată lumea are ghinion. Nu se fac nunți și nici afaceri
A MURIT subit. Doliu in lumea interlopă din România! EXCLUSIV!
A MURIT subit. Doliu in lumea interlopă din România! EXCLUSIV!
Motivul pentru care maşinile distruse de furtuna DANA au fost marcate cu un X portocaliu. Ce se întâmplă acum în Valencia
Motivul pentru care maşinile distruse de furtuna DANA au fost marcate cu un X portocaliu....
Club Colectiv, la un pas de o nouă tragedie, la 9 ani de la incendiul devastator: „Este un semn”. Flăcările au izbucnit din nou
Club Colectiv, la un pas de o nouă tragedie, la 9 ani de la incendiul...
EXCLUSIV! Renumitul fotograf Viorel Belinschi din Moldova, dezamagit de atitudinea lui Culita Sterp: ”A ales să fugă și să șteargă”
EXCLUSIV! Renumitul fotograf Viorel Belinschi din Moldova, dezamagit de atitudinea lui Culita Sterp: ”A ales...
Cele două animale pe care românii le cresc cu drag, dar pe care le mănâncă rar spre deloc. Ajung la export și se bucură de ele numai străinii. Suntem pe locul 2 în UE la numărul exemplarelor, doar Spania e peste noi
Cele două animale pe care românii le cresc cu drag, dar pe care le mănâncă...
Anunț oficial despre schimbarea orei. Țara uriașă care vrea să renunțe la acest obicei. Ora de vară ar putea deveni permanentă
Anunț oficial despre schimbarea orei. Țara uriașă care vrea să renunțe la acest obicei. Ora...
Cât de mult a suferit Monica Anghel din cauza kilogramelor în plus: „Îmi spuneau direct că sunt cam grasă. Mi se închideau uși, dar…”
Cât de mult a suferit Monica Anghel din cauza kilogramelor în plus: „Îmi spuneau direct...
×