Facebook, dat in JUDECATA! Ce au facut cu mesajele tale PRIVATE

De: Cancan
Publicat: 03/01/2014 | 17:01

Reclamantii sustin ca, in momentul in care un utilizator distribuie un link catre un alt site printr-un mesaj privat, Facebook scaneaza profilul online al userului.

Astfel, sustin reclamantii, Facebook monitorizeaza in mod sistematic mesajele utilizatorilor si profita de aceste informatii impartasindu-le cu agregatorii de date, cu agentii de publicitate si de marketing. Reprezentantii companiei Facebook au declarat insa ca acuzatiile sunt „fara valoare”.

„Ne vom apara viguros”, au adaugat reprezentantii celui mai mare site de socializare din lume.

Reclamantii cer fie plata unei sume zilnice de 100 de dolari pentru fiecare zi de presupuse incalcari ale masurilor privind protectia datelor private, fie cate 10.000 de dolari pentru fiecare utilizator ale carui mesaje au fost monitorizate ilegal.

Procesul, intentat la inceputul acestei saptamani, citeaza informatii obtinute prin cercetari independente, care arata ca Facebook analizeaza continutul mesajelor private ale utilizatorilor „pentru scopuri care nu au legatura cu facilitarea transmiterii mesajului”.

Aceasta nu este prima data cand reteaua de socializare este acuzata ca incalca politicile de confidentialitate.

In septembrie anul trecut, Facebook s-a confruntat cu critici privind o propunere care viza schimbarea politicii de confidentialitate, ce ar fi permis crearea unor anunturi publicitare folosind numele si fotografiile de profil ale utilizatorilor retelei.

Compania a sustinut atunci ca aceasta propunere a vrut sa clarifice mai degraba limbajul politicii sale de confidentialitate, decat sa faca schimbari semnificative legate de aceasta.

In august, anul trecut, un judecator american a aprobat un acord potrivit caruia Facebook trebuia sa plateasca 20 de milioane de dolari pentru ca a utilizat mentiunea „Imi place”, nume si profiluri ale utilizatorilor cu scopuri publicitare.

Suma urma sa fie repartizata unor grupuri care lupta pentru protejarea vietii private pe internet, avocati si utilizatorii Facebook care au depus o plangere colectiva.

Acordul prevedea si ca Facebook sa-si modifice regulamentul de functionare si sa ofere mai mult control utilizatorilor in ceea ce priveste exploatarea potentiala a datelor personale in ceea ce priveste publicitatea.

Plangerea fusese depusa la inceputul anului 2011, dupa ce Facebook a lansat programul de publicitate „Sponsored Stories”.

R.N.