Proprietarii de mașini ar putea fi puși în fața unui nou fapt, și anume să plătească o taxă suplimentară. Însă, acest aspect ar putea fi posibil dacă va fi reglementat. O organizație din Franța a arătat, printr-un studiu de piață, că șoferii ar trebui să plătească o taxă în funcție de dimensiunea autoturismului. În ultimii ani, conform studiului, peste jumătate din autoturismele aflate pe teritoriul UE au peste 1,80 metri. Vezi mai jos, în articol, detaliile.
O organizație din Franța, ONG-ul Transport și Mediu, a arătat, utilizându-se de un studiu pe piață, că lățimea autoturismelor a crescut în ultimii ani. A fost efectuat un studiu pentru perioada 2018 – 2023. Pentru că mai mult de jumătate din mașinile vândute în Uniunea Europeană (UE) au peste 1,80 metri lățime, reprezentanții ONG-ului au susținut că aceste tipologii de autoturisme nu sunt potrivite în marile orașe. Motiv pentru care s-ar dori să se introducă o taxă suplimentară pentru șoferi. Practic, cei care dețin mașini cu o lățime ce trece de pragul de 1,80 metri, ar putea fi taxați în plus.
Taxa suplimentară ar putea fi pentru parcări. De altfel, conducătorii auto care sunt proprietarii unor mașini mici ar putea avea parte de facilități fiscale. Prin acest mod, s-ar dori să-i convingă sau motiveze pe producători să dezvolte segmentul respectiv.
În studiul amintit mai sus, reprezentanții ONG-ului din Franța au adus în atenție diferența care apare la dimensiunile mașinilor vândute pe teritoriul UE. De exemplu, în anul 2018, lățimea era de 177,9 centimetri. Apoi, până în 2023, a ajuns la 180,3 centimetri. La momentul actual, în zone urbane importante din Franța, precum Lyon, chiar și în Germania, la Tubingen, cetățenii plătesc o taxă suplimentară tocmai din acest motiv. Conform unui comunicat de presă al ONG-ului din Franța, pragul de 180 de centimetri corespunde lățimii minime standard pentru parcările stradale.
„Dintre cele mai bine vândute 100 de modele în 2023, 52% vor avea o lățime de peste 180 de centimetri. Acest prag de 180 de centimetri corespunde lățimii minime standard pentru parcările pe stradă în marile orașe, inclusiv la Paris. Ca urmare, mașinile depășesc și ocupă prea mult spațiu”, se arată în comunicat, arată Mediafax.
Citește și ROVINIETA NU VA MAI FI AȘA CUM O ȘTIM! AUTORITĂȚILE AU ANUNȚAT MODIFICĂRI LA PREȚURI ȘI VALABILITATE
Sursă foto: colaj Pixabay