Evaluarea Națională 2022 | Un calcul banal le-a dat bătăi de cap elevilor de clasa a VIII-a. Doar 15% au rezolvat corect
La proba de Matematică de la Evaluare Națională 2022, doar 15% din elevi au rezolvat corect calculul 10+10:10. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a prezentat, pe baza datelor culese în urma evaluării digitalizate, subiectele care au ridicat cele mai multe dificultăți elevilor la proba Matematică.
Peste 82% dintre elevii de clasa a VIII-a care au susținut Evaluarea Națională 2022 au luat medii peste 5, fiind „o maximă absolută” în ultimii 10 ani.
Potrivit unei decizii aprobate prin ordin de ministru, lucrările scrise ale absolvenților de clasa a VIII-a din județul Dâmbovița au fost evaluate digitalizat în cadrul unui program-pilot derulat în premieră în acest an (pentru examenul de bacalaureat această pilotare s-a desfășurat în județul Călărași).
”15% dintre elevi nu au răspuns corect la itemul 1 de la subiectul 1 – rezultatul calculului 10+10:10. Este o concluzie tristă. 10+10:10 a creat probleme pentru 15% dintre elevi. Acest subiect a fost gândit ca având cel mai scăzut nivel de dificultate și, totuși, el a pus probleme pentru 15% dintre elevi. Se naște, firesc, întrebarea în ce măsură profesorii s-au ocupat de acești elevi, știut fiind faptul că începând cu clasa a V-a acest lucru ar fi trebuit să descoperit și remediat”, a declarat Sorin Cîmpeanu
Evaluarea Națională 2022 | Un calcul banal le-a dat bătăi de cap elevilor de clasa a VIII-a. Doar 15% au rezolvat corect
Dacă facem o analiză a probei de matematică, itemii care au avut cel mai mare procent de rezolvare sunt itemul 3 de la subiectul 1 – care vizează identificarea opusului unui număr natural – 91% au reușit să răspundă corect la această întrebare. Itemii 1, 2 și 6 de la subiectul 1 și itemii 1 și 2 de la subiectul al 2-lea, care vizează identificarea unor elemente de bază în algebră și geometrie, furnizate în contexte familiare, este vorba despre ordinea operațiilor cu numere naturale de proporții, de transfer în limbaj matematic al unei situații practice, pentru a determina dacă un anunț este adevărat sau fals, lungimi de segmente sau unghiuri opuse – a fost un subiect care a putut fi rezolvat între 84 și 87% dintre elevi.
Pe de altă parte, itemii care au avut cel mai mic procent de rezolvare: itemul 4b de la subiectul al 3-lea – doar 6% dintre elevi au rezolvat integral și corect itemul care viza modelarea unei configurații geometrice nefamiliare.
Itemul 5b de la subiectul 3- doar 12% dintre elevi au modelat o configurație dintr-o situație geometrică dată și au folosit elemente de paralelism, proprietăți ale trapezului dreptunghic, triunghiului dreptunghic și ale centrului de greutate ale unui trunghi pentru a determina lungimea unui segment.
Itemul 6b de la subiectul al 3-lea de asemenea a pus probleme (…).
Alte observații: 29% dintre elevi au fost punctați doar la subiectele 1 și 2, care au conținut doar itemi obiectivi, deci nu au primit puncte pentru redactare. Cu alte cuvinte, 30% dintre elevi la această probă s-au rezumat la întrebările grilă.
15% dintre elevi nu au răspuns corect la itemul 1 de la subiectul 1 – rezultatul calculului 10+10:10. Este o concluzie tristă. 10+10:10 a creat probleme pentru 15% dintre elevi. Acest subiect a fost gândit ca având cel mai scăzut nivel de dificultate și, totuși, el a pus probleme pentru 15% dintre elevi.
47% dintre elevi nu au răspuns corect la itemul 6, subiectul al 2-lea, care cerea să se calculeze diagonala unui paralelipiped dreptunghic. Sunt elevi care au adunat lungimile laturilor.. E o greșeală conceptuală.
”Deci am putut să identificăm aceste greșeli tipice pentru a ști pe ce trebuie să insistăm, să recomandăm profesorilor pe ce trebuie să insistăm. O să avem o analiză la nivel de județ și la nivel de școală cu frecvența acestor greșeli. Dar toate aceste lucruri le vom putea face dacă vom reuși să extindem evaluarea digitală la nivel național anul viitor și avem în vedere și susținerea digitală, nu numai evaluarea digitală a acestor probe.”, a mai spus Ministrul Educației.