Elevii de clasa a VI-a au susținut miercuri, 22 mai, proba de Limba Română, din cadrul Evaluării Naționale.
Proba durează 60 de minute și cuprinde Limba română și prima Limbă modernă învățată în școală. Elevii din clasele cu predare în limbile minorităților naționale vor da examen și la limba maternă. Rezultatele de la aceste evaluări nu se trec în catalog; scopul evaluării de la clasa a VI-a este preorientarea școlară a copilului către un anumit tip de liceu.
Citește și: SIMULARE EVALUAREA NAȚIONALĂ 2019. MODELE SUBIECTE LA LIMBA ROMÂNĂ ȘI MATEMATICĂ
Evaluarea națională de la finalul clasei a VI-a se susține de către toți copiii. Concret, elevii sunt evaluați prin două probe transdisciplinare: limbă și comunicare, matematică și științe. Rezultatele evaluărilor trebuie să fie folosite pentru construirea de către profesori a unor planuri individualizate de învățare pentru elevii la care identifică anumite lacune, precum și pentru preorientarea școlară către un anumit tip de liceu.
Până la momentul redactării acestui articol, pe site-ul oficial al Ministerului Educației Naționale a României nu au fost publicate subiectele primite de elevii claselor a VI-a, care au susținut azi proba de Limba Română. Ele urmează să apară însă pe edu.ro, însă, până atunci puteți vedea modele de teste pentru Evaluarea Națională clasa a VI-a AICI.
Mâine, 23 mai, absolvenții de clasa a VI-a vor avea de rezolvat subiecte la matematică și științele naturii, potrivit edu.ro. Cumulat, se estimează participarea a peste 550.000 de elevi.
Citește și: Structura anului școlar 2018-2019. Când sunt programate vacanțele
Testul la română “vizează evaluarea competențelor de înțelegere a textului scris în limba română”. Subiectele de la fiecare testare de clasa a VI-a sunt concepute astfel încât să poată fi rezolvate într-o oră, conform edupedu.ro.
Profesorii asistenți nu au voie să le ofere elevilor indicații despre rezolvarea subiectelor, să facă modificări ale testelor sau completări ale rezolvărilor testelor. La încheierea celor 60 de minute de evaluare, profesorul care administrează testul recuperează foile de evaluare de la elevi și le predau, pe bază de proces-verbal, președintelui comisiei, care este directorul sau directorul adjunct, conform edupedu.ro.