Evaluarea Națională 2019, clasa a IV-a. Subiectele de la Evaluarea națională a elevilor de clasa a IV-a sunt concepute de Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNE) – instituția din subordinea Ministerului Educației care elaborează cerințele pentru toate examenele școlare. Potrivit regulilor de evaluare, subiectele de la clasa a IV-a trebuie “să fie formulate clar, precis și în strictă concordanță cu programele școlare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu”, dar și “să aibă un nivel mediu de dificultate”.
Metodologia mai prevede că testele pentru evaluarea națională de la clasa a IV-a “au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaționale”. Nefiind o testare clasică, baremele nu sunt publicate de Minister în mod similar examenelor de final de ciclu, ci “sunt cuprinse în Caietul cadrului didactic, document tip, elaborat de CNEE” și trimis în școli, informează Ministerul.
Citește și: REZOLVAREA SUBIECTELOR LA LIMBA ROMÂNĂ, DE LA EVALUAREA NAȚIONALĂ 2018
Testul la română “vizează evaluarea competențelor de înțelegere a textului scris în limba română”. Subiectele de la fiecare testare de clasa a IV-a sunt concepute astfel încât să poată fi rezolvate într-o oră, conform edupedu.ro.
Evaluarea Națională la clasa a IV-a se desfășoară în timpul orelor de curs, în funcție de programul fiecărei școli, stabilește metodologia, care a rămas neschimbată din 2016.
Evaluarea la clasa a IV-a va fi administrată de către un profesor care nu predă la clasa respectivă, asistat de un al doilea cadru didactic de asemenea fără ore de predare la copiii pe care îi supraveghează. Copiii vor da testarea în clasa în care învață de obicei, așezați în bănci așa cum obișnuiesc în rutina școlară. Profesorii le vor distribui elevilor testul, pe care copiii își vor scrie numele, prenumele și numele școlii.
Profesorii asistenți nu au voie să le ofere elevilor indicații despre rezolvarea subiectelor, să facă modificări ale testelor sau completări ale rezolvărilor testelor. La încheierea celor 60 de minute de evaluare, profesorul care administrează testul recuperează foile de evaluare de la elevi și le predau, pe bază de proces-verbal, președintelui comisiei, care este directorul sau directorul adjunct, conform edupedu.ro.
Citește și: CUM SE REZOLVĂ SUBIECTELE LA LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ, LA SIMULAREA PENTRU EVALUAREA NAȚIONALĂ 2019
Testele de la evaluarea națională la clasa a IV-a se evaluează în cadrul școlii, de către profesorii din respectiva unitate școlară. Fiecare lucrare a elevilor de clasa a IV-a este evaluată de către două cadre didactice, dintre care unul este învățătorul de la clasă.
Citește și: SIMULARE EVALUAREA NAȚIONALĂ 2019. MODELE SUBIECTE LA LIMBA ROMÂNĂ ȘI MATEMATICĂ
“Pentru a facilita analiza rezultatelor și comunicarea acestora către elevi și părinți/reprezentanți legali ai elevului, în timpul evaluării testelor, profesorii evaluatori pot face pe acestea sublinieri sau mențiuni“, se arată în metodologie. ”Profesorii trebuie să termine corectarea testelor “în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test de la clasa respectivă”.
14 mai 2019: Limba română
15 mai 2019: Matematică
16 mai 2019: Limba maternă