Escrocheria modeling, la doi pași de poliție

Publicat: 31/03/2019 | 10:40
Escrocheria modeling, la doi pași de poliție

Zilele trecute, o femeie i-a crezut pe cuvânt că va apărea în cataloage şi broşuri, făcând reclame la obiecte vestimentare de la branduri mari. Femeia respectivă a dorit să îi fie protejată identitatea, informează obiectivbr.ro, pentru a nu putea fi identificată nici de firma din Centrul Vechi, nici de apropiaţi, deoarece nu e tocmai o situaţie plăcută să pierzi câteva sute de euro pentru nişte vorbe frumoase. Persoana respectivă vrea însă, să tragă un semnal de alarmă asupra acestor ţepe şi să nu mai pice şi alţi oameni naivi în plasa agenţiei respective.

Femeia a povestit că, în urmă cu puţină vreme, se plimba pe fosta Republicii, când a fost abordată de două persoane. “Aş dori să vă atrag atenţia asupra unei înşelătorii care se petrece chiar pe strada sediului dumneavoastră, la nr. 74 (str Mihai Eminescu/Republicii). O pretinsă agenţie de modeling acostează lumea pe stradă, spunând că au nevoie de respectiva categorie de vârstă pentru reclame. Şi eu am fost abordată (…). Am achitat taxa de 120 lei, pentru înscriere şi pentru fotografia de identificare”, şi-a început femeia povestea.

A urmat apoi un telefon din partea agenţiei şi o invitaţie la sediul acesteia. Ajunsă acolo, femeii i s-a spus un scenariu extraordinar de frumos, conform căruia urmează să apară în cataloage şi broşuri, contra sumei de 300 euro/oră (!). Daaar, până la a fi faimoasă şi plină de bani, mai e un singur impediment…financiar. Ar mai fi fost nevoie de o şedinţă foto profesională, care ar fi costat 2.000 euro, iar agenţia s-a oferit să suporte 1.600 euro din acea sumă, diferenţa trebuind a fi acoperită din buzunarul victimei. Femeia a achitat, a primit bon fiscal şi a semnat un contract cu Scenic Walking SRL, contract în care, atenţie, suma dată de victimă este menţionată ca fiind contravaloarea unui album foto cu 15 fotografii şi cam atât. Niciun cuvânt despre suma totală de 2.000 euro, din care ea, agenţia-fantomă, se oferă să achite 1.600 euro.

Abia după ce a ajuns acasă, femeia a căutat pe internet mai multe detalii despre agenţia de publicitate şi a descoperit, cu stupoare, un articol din presa hunedoreană, datat din 5 februarie 2019, în care erau relatate ţepele date de aceeaşi Scenic Walking hunedorencelor. 

“Din câte am înţeles, contractul este în aşa fel întocmit încât să-i apere în faţa oricăror pretenţii, dar ar fi foarte util să se facă cunoscută înşelătoria, în aşa fel încât să nu mai cadă şi alţi oameni în plasa acestor escroci, pretinşi profesionişti, care complimentează inclusiv persoanele trecute de o anumită vârstă, în special femeile, şi care astfel devin vulnerabile în faţa lor şi dispuse să plătească sume mari”, a adăugat femeia.

Citește mai mult pe obiectivbr.ro.