Nu mai este un secret că România a dat multe genii în zona tehnologiei. Iată că acest domeniu, aflat într-o continuă dezvoltare, a făcut, de asemenea, ca mulți români să se îmbogățească fantastic pe seama unor invenții pe care le-au vândut ulterior cu sute de milioane de dolari . CANCAN.RO, site-ul nr. 1 din România, vă prezintă poveștile de succes ale celor mai noi multimilionari din țară.
Primii români care merită amintiți în capul acestei liste, realizată de businessmagazin.ro, sunt Daniel Dineș și Marius Tîrcă. Ei au scris istorie în acest an de două ori, cu două reușite de mare anvergură. UiPath, compania IT înființată de ei, specializată în robotică, a fost prima companie de tehnologie care a fost evaluată la un miliard de dolari. La distanță scurtă de timp, compania a reușit o nouă performanță: să primească o finanțare de 225 de milioane de dolari de la Google și Sequoia Capital și astfel valoarea companiei a explodat până la trei miliarde de dolari!
Compania celor doi români a fost fondată în 2005, dar adevăratul succes a început să vină abia din 2013 .
(Citește și EL ESTE MOLDOVEANUL CARE S-A ”INFILTRAT” PRINTRE MEGA-MILIONARII ROMÂNIEI)
Cei doi români au atras finanțări de peste 100 de milioane de dolari de la americani și așa a început acest start-up să se desprindă. După ce a fost vândută americanilor, UiPath s-a clasat pe locul al 6-lea în topul firmelor de peste Ocean cu cei mai fericiți angajați, a anunțat recent Digi 24.
O altă firmă de produse IT din România, Bitdefender, a reușit să atragă atenția unui fond de investiții din Marea Britanie. Familia Florin și Măriuca Talpeș a vândut 30% din valoarea firmei care deține aproximativ 500 de milioane de utilizatori și este estimată la aproximativ 600 de milioane de dolari. Cei doi români au rămas cu picioarele pe pământ, în ciuda succesului care ar fi putut să le schimbe radical așteptările de la viață. Florin și Măriuca Talpeș sunt doi milionari atipici, care circulă cu metroul, pentru că nu vor să piardă timpul în trafic, și locuiesc la bloc, pentru că nu le place opulența.
Mezinii familiei, Nicoară şi Crişan, doi gemeni, au studiat în străinătate. “Dacă reuşiţi, dacă sunteţi admişi la una dintre cele mai bune Universităţi din SUA, noi vă susţinem. Şi chiar au fost admişi la cinci dintre cele mai bune universităţi şi au terminat la Nothwestern”, a povestit, recent tatăl lor, despre cei doi.
Juniorii Talpeş s-au întors în ţară, dar nu vor deocamdată să lucreze în compania fondată de tatăl lor şi încearcă să reuşească pe cont propriu.
Ca și în cazul UiPath, tot americanii au fost cei care au pus ochii pe o altă companie IT românească, Softvision, deținută de Laurențiu Russo. Firma a fost înființată în 1994, după ce Russo și-a terminat studiile în Statele Unite și este evaluată acum la circa 550 de milioane de dolari.
Cu o parte din banii obținuți, Laurențiu Russo ar fi cumpărat un hotel celebru din Cluj, susțin ziarele locale, mai ales că Russo ar fi ”obsedat” de imobiliare, potrivit acelorași surse. Se presupune că acesta deține multe apartamente, case foarte scumpe și clădiri de birouri prin toată țara.
Altminteri, Russo este un om de afaceri milionar care nu vrea să apară în fața publicului.
(CITEŞTE AICI: A prezentat Ştirile Pro TV, iar acum… a devenit ”Împărăteasa Africii”!)
Andrei Dunca şi Sergiu Biriş au și ei o ”poveste” de 500 de milioane de dolari. Povestea LiveRail, compania online înființată de cei doi, și cumpărată în 2014 de Facebook cu 500 de milioane de dolari, are ca punct de plecare un proiect de externalizare semnat între un start-up britanic care a oferit unei mici firme din Cluj-Napoca, găsită după căutări pe internet, un contract de dezvoltare a unei pagini web.
Andrei Dunca are 30 de ani şi a început să dezvolte site-uri din timpul liceului. La terminarea facultăţii, în Cluj, a început să colaboreze cu Sergiu Biriş, alături de care a lansat, în 2007, site-ul de partajare video Trilulilu, de care a auzit probabil toată lumea. În aceeaşi perioadă, odată cu achiziţia YouTube de către Google în 2006, Andrei Dunca, Sergiu Biriş şi Mark Trefgarne (un prieten britanic prin care dezvoltau produse web pentru piaţa europeană) au realizat că pe piaţa de video advertising urmează un boom şi au început dezvoltarea LiveRail.