Echipajul avionului Air France prabusit in Oceanul Atlantic in 2009 parea „confuz”
Pilotii pareau sa fie ingrijorati in legatura cu norii care apareau pe radare, in apropierea avionului. Cu toate acestea, „situatia meteorologica a fost catalogata de comandantul de bord ca nefiind preocupanta”, arata raportul, citat de Mediafax. Imediat dupa aceea, pilotul automat a fost deconectat.
In lipsa comandantului de bord, care mersese sa se odihneasca, pilotul ramas a efectuat o manevra „imprecisa si nervoasa”, avionul accelerand si urcand altitudinea.
La un moment dat, pilotul a avut „o actiune dezordonata” pentru mentinerea mansei, exprimand „surprinderea si neintelegerea in legatura cu informatiile de care dispunea”.
La un moment dat, comandantul a revenit in cabina pilotilor, iar unul dintre piloti se aude spunand: „Pierdem controlul”.
Expertii au dubii in legatura cu datele vizibile pe ecrane. „Nu mai am nicio idee. Este o viteza foarte mare”, spunea un alt pilot. Conform inregistrarilor, pilotii nu pareau sa isi dea seama ca avionul risca sa intre in picaj sau chiar era in picaj.
„In plus, pilotii nu au gasit nicio solutie nici dupa declansarea alarmelor si luminilor de avertizare”, precizeaza raportul.
Avionul Airbus A330 al Air France s-a prabusit in largul Braziliei in iunie 2009, avand la bord 228 de persoane. Pana acum, singura problema tehnica depistata este inghetarea senzorilor de viteza, dar anchetatorii cred ca doar aceasta problema nu poate explica accidentul.