Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, propune suplimentarea studiilor pentru elevii care înregistrează decalaje în acumulări faţă de programa pe care au parcurs-o. Propunerea face parte din proiectul de modificare a sistemului de învăţământ, lansat vineri în dezbatere publică.
„Ne confruntăm de mai mulţi ani cu rezultate nu tocmai fericite la examenul de evaluare naţională după clasa a opta acum. Cei care nu promovează acest examen parcurg în continuare fie studiile de profesionalizare, fie studiile liceale şi ne trezim că nu promovează examenul de bacalaureat. De ce? Pentru că marea lor majoritate nu reuşesc să recupereze decalajele pe care le-au înregistrat faţă de programa pe care au parcurs-o”, a explicat ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, raționamentul care a stat la baza propunerii.
Ministrul spune că decalajele respective pot fi recuperate prin „evaluare şi prin remediere” în cadrul ciclului gimnazial, dar şi prin eventuala introducere a unui an suplimentar.
„Ca urmare, nu putem să mergem mai departe şi să ne facem că aceste lucruri nu sunt aşa cum vi le relatez eu acum. De aceea, vom încerca, pe de-o parte, în interiorul ciclului, prin evaluare şi prin remediere, să eliminăm aceste lacune şi, în măsura în care pentru unii nu vom reuşi, gândim că poate anii de gimanziu nu sunt suficienţi. Şi atunci putem să gândim un an suplimentar. Ne străduim să corectăm prin cursuri remediale. Dacă nu vom reuşi să corectăm prin cursuri remediale, atunci, pentru aceia pentru care decalajele sunt atât de mari, acei copii au nevoie de o durată mai mare ca să acumuleze. Niciun elev să nu fie abandonat pentru că ritmul lui de învăţare, pentru că trăieşte sau vine dintr-un mediu social în care nu a fost susţinut în mod corespunzător. Să nu-l abandonăm, aşa cum, din păcate s-a întâmplat”, a spus Andronescu.
În proiectul supus vineri dezbaterii publice, Ecaterina Andronescu mai propune, printre altele, transformarea clasei pregătitoare în clasa I, integrarea clasei a IX-a în gimnaziu şi diferenţierea bacalaureatului în studii de ştiinţe, socio-umanist, vocaţional şi profesional.